Fin kamera, har en likadan. Superb bildkvalité, speciellt i 60i-läget (har en NTSC-variant). Lite mer vidvinkel hade varit önskvärt dock, får kanske köpa den vidvinkeltillsats som finns.
Angående hårddisken så hade du gärna fått länka till diskarna, jag antar att det är denna och denna du jämfört, eller hur? Fast priserna stämmer inte med dina priser.
Hursomhelst, en jämförelse mellan diskarna (som är enkel att göra på Dustin Home) så ser man att anslutningarna är likadana, men att WD-disken har större cacheminne och längre garanti, så i detta fall är den nog ett bättre köp. Observera att LaCie-disken har en låda som är designad (av Neil Poulton) så det är väl ett skäl till att den kostar lite mer. Enligt beskrivningen ska den vara näst intill ljudlös men exakt vad det betyder är ju svårt att veta.
Vill du ha en snabb disk för videoredigering ska du helst ha FW800, men jag ser att du skriver att du inte har det på din iMac, så i ditt fall är det inte aktuellt. Däremot är så vitt jag vet FW400 i praktiken snabbare än USB 2 (även om USB 2 på pappret är 480 Mbps), tror det finns gamla trådar som kan berätta mer om exakt varför det är så.
Och som Konrad är inne på, externa hårddiskar finns det gott om diskussioner om, generellt sett.