Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andreasthorn:

Dom KAN visste, om dom vill.

Jag beställde min vita 16gb på hemsidan den 17/11. blev lite trött på att man inte fick något leveransdatum i mailet. Ringde kundtjänst häromdagen, fick svaret mitten slutet av augusti. Ringde igen i går, nu sa jag att min mobil har pajjat (det har den också) och om jag inte få veta när den kommer vill jag häva köpet eller byta till en 8gb iphone om det skulle gå fortare att leverera. Då ringde hon någon, pratade nån minut, och vips fick jag veta att min vita 16gb:are skickas i slutet av denna vecka.

Bara att gratulera! Tyvärr finns det för få som vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 18:03
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Någon som har en uppfattning om vilken butik i Stockholm jag snabbast kan få tag på en svart iPhone 16 GB?

Jag fick en svart 16gb efter en veckas väntetid hos butiken på Norrlandsgatan 2.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-28 16:30

Beställde min vita i Sundbyberg den 21:a och hämtade ut den idag...:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-28 16:37

Jag fixade en 8GB i fredags (den 25 Juli) då det verkade som om många länder, däribland Sverige, fick en lite större leverans.
Fick köpa trots att jag inte låg på kön, vilket jag tolkar som om de hade fått in ganska många då det var runt 50 personer i kö.

Inlägg om det här också:
Ny leverans med iPhone har anlänt

Ringde precis till Telias butik på Ringvägen i Stockholm:
" Vi kan tyvärr inte ta ditt samtal just nu men lämna gärna ett meddelande så ringer vi upp. Gäller däremot ditt samtal iPhone så har vi länga köer på iPhone 16 GB. För att ställa dig i kö behöver du komma in i butiken."

Inte ordagrant, men lite kul att iPhone blivit så populär att den finns med i Telias telefonsvarare som ett eget alternativ..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-28 18:45

Jag satte upp mig på väntelista här i Trollhättan den 13/7. I dag kl. 17:30 ringde dom från butiken och berättade att min 16/svart finns att hämta!

Tjena! Beställde min vita iPhone 16gb den 24/7 i Falun och fick den idag 28/7, mkt nöjd med leveranstiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 22:00
Ursprungligen av rasmusbjork:

Tjena! Beställde min vita iPhone 16gb den 24/7 i Falun och fick den idag 28/7, mkt nöjd med leveranstiden

Dough!! Varför beställde man inte i butik:(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 22:09
Ursprungligen av Laroche:

Dough!! Varför beställde man inte i butik:(

mhm, misstag :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 22:13

Borde man inte kunna beställa en i butik även fast man beställt via nätet? Dom bör ju kunna annulera beställningen på telia.se om man får leverans snabbare via butik?

Ursprungligen av joniz:

Borde man inte kunna beställa en i butik även fast man beställt via nätet? Dom bör ju kunna annulera beställningen på telia.se om man får leverans snabbare via butik?

Exakt vad jag gjorde!

Ursprungligen av Costanza:

Exakt vad jag gjorde!

Gick det att annullera webbordern direkt i butik eller ringde du Telia separat om detta?

Ursprungligen av Stinky:

Gick det att annullera webbordern direkt i butik eller ringde du Telia separat om detta?

Det går inte att annullera direkt i butiken (eftersom det är olika system). Det var inga problem att annullera hos telia via telefon senare

Ursprungligen av Laroche:

Dough!! Varför beställde man inte i butik:(

Tur, det är vad jag hade =)!
Det är iaf inte lång kö på den vita i Falun om det är av något intresse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 22:34

Man undrar. Är telefonen enormt populär i Sverige eller fick Sverige enormt lite telefoner.

Beställde en 16Gb svart i söndags här i Eskilstuna, enligt killen i butiken hade dom ca. 20 stycken förhandsbokningar på kö, han förklarade att dom, varje dag innan stängning, rapporterar in till Apple hur många dom vill ha. OCh förhoppningsvis får dom så många dom vill ha.
Han trodde/uppskattade att min skulle ta ca 2-3 veckor.. om dom inte fick en stor leverens!

I stockholm ligger nog varje butik på ca 20 bokningar enligt mina erfarenheter.

  • Medlem
  • 2008-07-29 10:08
Ursprungligen av tornros:

I stockholm ligger nog varje butik på ca 20 bokningar enligt mina erfarenheter.

Var in på Telia som ligger alldeles brevid Sergels igår och då var det cirka 50 pers på listan på Telia Ringen i Skanstull var det 80 st. På Ringen uppskattade dom cirka 3-4 veckor för att beta av den listan.

  • Medlem
  • 2008-07-29 01:22

fick min idag beställde den 12:e

beställde runt 20 den 11, SNÄLLA kom nu..

  • Medlem
  • 2008-07-29 16:39

Som jag sa så var jag inne på Sergels-telia igår och dom sa att dom hade 50 stycken före mig i kön. Redan idag (!!) ringde dom och sa att jag kunde komma och hämta den. Alltså måste dom fått en leverans på runt 50 iphones idag. (Eller att helt enkelt ingen vill ha den vita som jag beställde.)

Hade inte jag räknat med att det skulle gå så snabbt. Jag måste tacka nej till den. ^^ Hade tänkt köpa den för mina pengar som jag får tillbaka på skatten som kommer i mitten av Augusti. Just nu är jag panki! Attans!

Har iaf ställt mig i kö på en vit iPhone nu, får väl se hur lång tid det tar. Några veckor troligtvis, sa hon i butiken. Detta är i Umeå, skall sägas.

Ursprungligen av Natarjasana:

Har iaf ställt mig i kö på en vit iPhone nu, får väl se hur lång tid det tar. Några veckor troligtvis, sa hon i butiken. Detta är i Umeå, skall sägas.

De ringde idag och sa att de hade en telefon åt mig. Vet inte om det kanske är någon som ångrat sig eller så är inte den vita lika poppis, helt enkelt. Tackade dock nej, jag har ju inte råd nu, jag har råd i slutet av augusti.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-30 22:28

Köpte över disk idag i Täby Centrum

Gick in i Telias butik för att ställa mig i kö på en 16gb. De hade fått leverans igår kväll. Hade några vita utöver förhandsbokade. Jag köpte en av dem. Svarta var alla förbokade.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-29 18:47

Beställning via telia.se 13:e, svart 16GB. HomerunSMSet i dag.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-30 16:56
Ursprungligen av Henil:

Beställning via telia.se 13:e, svart 16GB. HomerunSMSet i dag. (29:e)

Och avin idag "hämtas tidigast 31:a 16:00"

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-30 20:22

Jag kunde boka:) om jag ville.

YIHAAAAAAAA!!!

Nu har jag skrikit klart:)

  • Medlem
  • Oslo
  • 2008-07-30 22:32
Ursprungligen av Henil:

Beställning via telia.se 13:e, svart 16GB. HomerunSMSet i dag. (29:e)

Och avin idag "hämtas tidigast 31:a 16:00"

Man blir bara nedstämd beställde den 12:e 16GB svart inget sms ingenting alls!!

Beställning på telias hemsida den 19:e. 16 gb vit med Telia Max 25, hade telia sedan tidigare. Fick kopia på kreditupplysning idag, dock ingen telefon än. Trodde det skulle gå hyfsat snabbt iom att den vita verkar mindre poppis, men vi får väl se om den dyker upp.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-29 19:17

När jag fick min i butiken i Sundbyberg igår sa killen att det var tur för mig att jag hade valt en vit...annars hade jag fått vänta betydligt längre än en vecka...

Bevaka tråden