- Jonez
- Medlem ●
- Karlstad
Trött man blir på allt gnäll!! Telias fel, apples fel, telia webs fel osv, tomtens fel....:mad:
Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar. Hade ni gjort det så hade vi kunnat diskuterat de olika funktionerna, svart eller vit iphone osv istället! Mycket roligare det än dessa negativa trådar:) Nu skall jag iväg o jobba, peace love and pitbulls på er!
Btw så älskar jag min lilla vita:):p
Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar.
Nu var ju dock problemet att Telia inte tog några förbokningar..
Trött man blir på allt gnäll!! Telias fel, apples fel, telia webs fel osv, tomtens fel....:mad:
Alltid när en ny attraktiv produkt släpps så blir det rusning och folk får vänta. Bästa sättet hade varit för alla gnällspikar att i god tid innan iphonen släpptes, bokat upp sig på ett exemplar. Hade ni gjort det så hade vi kunnat diskuterat de olika funktionerna, svart eller vit iphone osv istället! Mycket roligare det än dessa negativa trådar:) Nu skall jag iväg o jobba, peace love and pitbulls på er!
Btw så älskar jag min lilla vita:):p
Grattis - nu har du fått "skrika" av dig också. Känns det bättre?
Idag kom min till butiken i Norrköping
Skit bara att man inte har iTunes på jobbet så det går att aktivera den...
Telia i Växjö hade en dator med iTunes man kunde aktivera den i butiken, vet dock inte om dom har det fortfarande...
Hur funkar det igentligen med portering?
Jag fick äntligen mitt telefonsamtal från lokala Teliabutiken i måndags. Åkte dit och meddelade att jag har ett Telenor-nummer som jag vill flytta med till det nya Telia-abonnemanget. "Ok. inget problem men du får inte med dig telefonen idag."
Jag skulle vänta på porterings-sms från Telia (kom efter en timme) och sen komma tillbaka till butiken vid porteringsdatumet (5/8). Nu kommer min fråga:
Hur blir det när jag går dit nästa gång, jag har ju inget Telia-abb? Måste jag sen vänta ytterligare dagar innan det skickas ett sim-kort till mig och jag kan aktivera min iPhone??
Hur funkar det igentligen med portering?
Jag fick äntligen mitt telefonsamtal från lokala Teliabutiken i måndags. Åkte dit och meddelade att jag har ett Telenor-nummer som jag vill flytta med till det nya Telia-abonnemanget. "Ok. inget problem men du får inte med dig telefonen idag."
Jag skulle vänta på porterings-sms från Telia (kom efter en timme) och sen komma tillbaka till butiken vid porteringsdatumet (5/8). Nu kommer min fråga:
Hur blir det när jag går dit nästa gång, jag har ju inget Telia-abb? Måste jag sen vänta ytterligare dagar innan det skickas ett sim-kort till mig och jag kan aktivera min iPhone??
Låter mystiskt. Jag porterar in mitt nummer från Tre, men vi signade allt i affären idag och jag fick med mig telefon + SIM-kort (med temporärt nummer innan porteringen gått igenom). Ca. 30 min senare fick jag ett SMS till min gamla telefon att nummerflytten skulle genomföras 8/8.
och idag kom min vita beställd den 17 på telia.se signerad med e-leg.
Även min vita 16GB kom idag. Ligger på posten och väntar, har den i min hand om en timme. Tyvärr känner jag ingen glädje, bara en jävla nervositet. Sprickor? DOA? iTunes-problem? Dålig 3G-täckning?
Kan inte skaka av mig ångesten inför tanken på att kanske sitta som "nummer 78 i kön" hos Telia kundtjänst om ett par timmar.
eh, fick inget SIM-kort eller abonnemangsuppgifter med min lur som kom idag. iMini (nytt abonnemang, ingen uppgradering/byte) beställd via nätet.
har jag missat nåt?
eller har telia missat nåt?
Brukar komma separat. Säkerhetsgrej har jag för mig.
Nu har jag haft min hemma i en hel dag och är mycket nöjd. Min egna erfarenhet av väntan är att telia har skött sig helt okej och för mig har det inte strulat alls. Gick väldigt smidigt att gå in och välja abonnemang och att portera mitt gamla nummer, vilket tar ca. 8 dagar om allt går som det skall. Fick ett provisoriskt nummer tills vidare...
Kan bara säga att det va värt väntan även om den va lång och satte ha-begäret på prov.
Finnas alltså fortfarande inte alla modeller i affärerna?
Min tele börjar braka men känner att jag vill "rida sönder" den i hopp om att den håller sig tills det kommer en iPhone 32GB. Men om den går sönder i morgon då vill jag inte tvingas köpa en 8GB för att det inte finns några 16 inne.
Ett livsfarligt spel jag spelar som ni hör..
Gick in på Telia Vasagatan i Stockholm. De hade inga köer och alla modeller inne.