- adress@mac
- Medlem ●
- Segeltorp
Hur är det med Apple och 4GB ram? Jag är en sådan som inte orkar / vill (men kan) pilla inuti datorerna så jag beställer gärna 4GB rakt av när jag väl beställer min iMac men jag är inte speciellt sugen på att behöva vänta onödigt länge... Verkar som vissa får den direkt och vissa kan få vänta i upp till en månad.
Det finns mängder skrivet om minne och iMac. Kolla denna tråd (över 60 inlägg) http://www.99.se/emac-imac/242975-minnen-till-imac-april-2008-a.html
Vad har ni för fler datorer??
eller vad har ni haft??, skulle vara kul och veta vad folk körde innan!
Då skall du få ha lite kul:
Kör nya iMac - har även en bärbar HP med Vista och nya EeePC med Linux.
Det kallar jag helgarderad. Men mac är det som gäller till "vardags".
Då skall du få ha lite kul:
Kör nya iMac - har även en bärbar HP med Vista och nya EeePC med Linux.
Det kallar jag helgarderad. Men mac är det som gäller till "vardags".
Jag har tänkt lite på Eee! verkar vara en rolig liiten dator!
funkar den bra??
Jag har tänkt lite på Eee! verkar vara en rolig liiten dator!
funkar den bra??
Funkar kanon ! Kör Linux i den för närvarande (svensk) men det går också att installera Windows XP i den om man önskar. Lätt att ta med sig i innefickan.
Funkar kanon ! Kör Linux i den för närvarande (svensk) men det går också att installera Windows XP i den om man önskar. Lätt att ta med sig i innefickan.
-Vad är det som hindrar att man installerar Intel-Mac OS i den?
-Är det blockerat av Apple?
-Vad är det som hindrar att man installerar Intel-Mac OS i den?
-Är det blockerat av Apple?
Det krävs att det är en dator av Apple för att det få göras. Det finns däremot lösningar men det ska inte diskuteras här.
Nuvarande
iMac 24" ,2,8 C2D 4Gb /320 Gb
MBP 17" 2,4 C2D 4 Gb/160 Gb
G4 MDD 867 Mhz DP 768 Mb/160 Gb (reserv)
Fujitsu Siemens E4010 1,4 GHz Centrina , 1,25 Gb /100 Gb Win XP (reserv)
2 st PC HPD med XP och diverse bestyckning
Har haft genom åren
Sinclair QL
Amiga 500,500+, 2000, 3000
Diverse PC med Win95 och framåt
PowerBook 5300c
Color Classic (kultmaskin finns kvar fast nedpackad. Någon som har ett nætverkskort som passar??)
PowerMac G3/233 bordsmodellen
G4 MDD 1,25 SP
PowerBook Pismo 500 MHz
uVax 3300 i garaget (vete katten om jag kan få igång den, børjar bli ont om diskar)
Någon som har en liten PDP-11 och vill bli av med den ???
Från en førtappad nørd/geek.............:cool:
Innan mac:
Först hade man ju en commendore 64. MED DISKETTSTATION.
Vi sålde den så vi kunde köpa ett Nintendo 8-bitars
Sen började jag med en 2,86:a och fram till 2,4 Ghz intel (alltid kört intel)
Haft en bärbar PC som jag sålde när jag köpte macen till vardagsrummet.
2006-08
Köpte en mac mini. inom kort så försvann PC´n.
2007-08
Köpte en till mac mini till vardagsrummet som mediacenter.
2007-12
Köpte en Airport Extreme (fungerar klokrent)
2008-07
Senaste köpet är en iMac 2,66 Ghz med 4 gb i minne.
Bästa datorn hitills. Kör med min 22" widescreen samsung skärm brevid för att utöka arbetsytan.
Funderar på att ha den ena mac minin som webbserver enbart, eller sälja den och låta mac minin köra både filmer och webbserver.
Så ja, jag har blivit biten av apple.
Har fått mina päron och syrran att byta till mac också. (som vanligt har de haft problem med bluescreen och det övriga skräpet)
Nu när man tittar tillbaka i tiden så förstår jag inte hur dum man varit som inte bytte till mac tidigare.
snart kanske det blir en till mac (iPhone) för att komplettera cirkeln.
Jag kan bara säga en sak, PC skit på er, iMac absolut bästa dator som någonsin tillverkats!
kan man ens bli missnöjd med Apple? då e man ju typ störd:D
Jag kan bara säga en sak, PC skit på er, iMac absolut bästa dator som någonsin tillverkats!
kan man ens bli missnöjd med Apple? då e man ju typ störd:D
Jag hoppas du skämtar annars är du ett stort troll. Folk som snöar in sig på ett märke/fabrikat är idioter.
Sitter själv i kvalet och valet om jag ska köpa en beggad/ny imac eller vänta på en uppgraderad modell.
Sitter och väntar på nästa lön som ska gå till en iMac. Å ena sidan vill jag inte då man aldrig har en aning om när Apple bestämmer sig för att uppgradera dem Känns surt att slunga ut stålar på en iMac som veckan efter får någon typ av uppgradering.
Sitter och väntar på nästa lön som ska gå till en iMac. Å ena sidan vill jag inte då man aldrig har en aning om när Apple bestämmer sig för att uppgradera dem Känns surt att slunga ut stålar på en iMac som veckan efter får någon typ av uppgradering.
Precis så jag också tänker, saken är ju den också att en imac inte går att uppgradera (förutom hdd/minne typ) och då vill man inte att det kommer en ny uppgraderad modell med bättre processor etc inom någon månad :E
Jag hoppas du skämtar annars är du ett stort troll. Folk som snöar in sig på ett märke/fabrikat är idioter.
Sitter själv i kvalet och valet om jag ska köpa en beggad/ny imac eller vänta på en uppgraderad modell.
Själv tycker jag att den Vite modellen ser lite tråkig ut.
Men vad ska du ha den till?
Musik kanske?
eller för att du
inte orkar med alla
felen som blir på en windowsdator?
Själv tycker jag att den Vite modellen ser lite tråkig ut.
Men vad ska du ha den till?
Musik kanske?
eller för att du
inte orkar med alla
felen som blir på en windowsdator?
Vad snackar du om? Jag är ute efter en imac för att slippa kablage, kommer bara köra windows xp
Håller med Stoolpved! hehe
Åcker till usa nu och är borta 2 veckor!, ska kanske köpa en fender där borta!
kostar 6000 mindre i usa en i sverige!
Men håll tråden uppdaterad med ny rolig in fo när jag kommer tillbaka!
tillbaka från usa!
Köpte addictive drums från guitarcenter för 1150 kr i sverige "2000"
Jag sitter och funderar här på att
nästan alla köper ipods, varför är det så??
dom har ju knappast bästa ljudet på den marknaden!
Kan det vara att dom ser apple som ett märkes företag, precis som vissa köper märkes kläder??
Att man får status för Apple prylar och inte en HP för samma peng.
Hejsan! Har ganska precis fått hem min första mac dator
Har dock ett problem jag inte lyckats lösa. När jag kopplar min dator via ethernet till internet, så tar det en bra stund innan man kommer ut på nätet efter att man startat upp datorn. Det funkar fint via WIFI, men inte allt för bra som sagt med nätverkskabel.
När man väl kommer ut på nätet så fungerar allt som det ska, inga problem alls. Någon som vet vad man ska göra, eller kan göra?
Kollat på nätverksinställningarna och där står det att ethernet är på.
Tacksam om någon vet hur man ska gå till väga
Hejsan! Har ganska precis fått hem min första mac dator
Har dock ett problem jag inte lyckats lösa. När jag kopplar min dator via ethernet till internet, så tar det en bra stund innan man kommer ut på nätet efter att man startat upp datorn. Det funkar fint via WIFI, men inte allt för bra som sagt med nätverkskabel.
När man väl kommer ut på nätet så fungerar allt som det ska, inga problem alls. Någon som vet vad man ska göra, eller kan göra?
Kollat på nätverksinställningarna och där står det att ethernet är på.
Tacksam om någon vet hur man ska gå till väga
Jag tror inte det är så mycket att göra åt det,vet inte varför det är så,det var så på mig också men sen köpte vi en router så jag kör WIFI.