Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone/Telia: Inget SMS vid inkommande MMS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har letat efter liknande problem men hittar ingenting. Det verkar som att MMS inte kommer fram till min iPhone. Jag får inget SMS med information om MMS:et. Jag provade nyss från min frus telefon och det är bara tystnad.

Är det någon som har upplevt liknande problem?

--Jarl

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-08-02 13:26

De senaste gångerna jag har fått MMS till min iPhone så har det dröjt upp emot ett dygn innan jag fått något SMS om det...

Det kan ta upp till 24h innan man får mms sms:et. Kolla även på dina sidor att du har mms som en beställd tjänst.

polare till mig var på en konsert i somras och skickade iväg två stycken MMS till mig för att visa vad jag missade. Dygnet efter hade vi bestämt att träffas för en bira på stan och plötsligt piper det till i telefonen medan vi snackar med varandra. Två stycken länkar till varsit MMS, som polarna skickade dygnet innan, anländer först nu, nästan 24 timmar efter skickande. Surt, men sant.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-02 13:49

Jag börjar bli otålig nu, när kommer mms till iPhone :/?
Det borde väl inte vara så fruktansvärt svårt att skriva ett prog. för det? Dem lyckades ju till dem hackade.

Bäst skulle ju vara om apple själva smällde ihop en MMS app. lagom till 2.1, då borde vi också få video möjlighet

Ursprungligen av BlackSmp:

Hej!
Det verkar som att MMS inte kommer fram till min iPhone.

Jösses vad skönt. Vart hittar du den inställningen? Jag vill också slippa löjliga MMS till höger och vänster.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jösses vad skönt. Vart hittar du den inställningen? Jag vill också slippa löjliga MMS till höger och vänster.

Jo, jo...

Övriga: tack för svaren, jag ska ge mig till tåls. Jag har avbeställt och beställt om MMS tjänsten så det kanske kommer till sist.

Inte för att jag vill ha MMS utan för att jag har folk som skickar MMS och undrar varför jag inte svarar lika snabbt som jag svarar på mail och annat...

--jalle

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-02 15:30

När jag hade SwirlyMMS kom det direkt, dagen efter fick jag SMS om det :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-02 17:04

kan man inte på telia få som hos telenor. Ett mail istället för sms?
I det mailet så ser man bilden och texten direkt och det kommer fram lika snabbt som ett sms.
Det tråkiga är dock att Apple som är tydligen manska så ledande i det grafiska inte inkluderat video uppspelning i mail år 2008....

Så skickar någon en media fil som inte är på bild så blir det snällt att åka hem till datorn....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-03 23:33

Oj! Jag antog helt frankt att man skulle få ett SMS med en länk direkt. Det borde ju vara lätt för felia att fixa.

Det är hur enkelt som helst. Det är bara att ni ringer kundtjänst 90200 eller besöker närmaste butik. Där ber ni dem att avaktivera MMS på era abonnemang.
Då kommer ni att få SMS om MMS i samma stund som det är skickat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 00:17

Såklart! Smart.

1
Bevaka tråden