Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill ha en midi-thru-box

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-25 11:11

Finns såna fortfarande? Typ en in, tio ut. Nu när de externa burkarna bara jobbar i specialfall räcker det med en midi-ut från datorn som jag sen splittar, istället för midi-thru i syntharna med massa latency och annat knas.

Philip Rees har väl fortfarande ett sortiment. Jag köpte en MIDI-switch en gång men det var inget som fanns i butik så de tog hem ett till mig. Jag har switchen och en thru-box och de har funkar perfekt genom åren
Länk till deras boxar: MIDI thru boxes from Phil Rees

Har du hår på bröstet seriekopplar du alla mojänger

har för mej att dom här har bra priser, tror man kan best direkt därifrån

Dtronics

(annars om man är lite lödkunnig så är en thru-box ganska lätt att knåpa ihop... )

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-25 13:01

MIDI Thru Box

För den hugade lödkolvs-svingaren.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-25 13:14

Oj, det där ser ju pissenkelt ut, men det brukar det sällan vara för min del. Annars kan jag ju löda ihop ett tjog DIN-kontakter och skaffa en liten 20-polsratt (dyrt) och växla mellan utgångarna, jag lär ju ändå aldrig använda mer än ett midispår i taget.

Men nu har jag hjärnsläpp, vad betyder "ss"-märket i gaten/inverteraren eller vad det nu heter?

Senast redigerat 2008-07-25 13:26
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-25 15:58

Eller så köper man en sådan här:

Musikutrustning & Instrument - Synthar - Roland A880

"ss"-märket är tecknet för schmitt-trigger.. dvs.. ser till att det blir fina rena nivåer ut.. dvs 0 är 0 V och 1 är 5 V.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-25 17:07

MIDI SOLUTIONS T8 THRU - Svensk International Cyberstore

denna är dock passiv men skall fungera bra tydligen.
skall själv skaffa någon sådan sen.

(midi solutions gör även merge och annat nyttigt)

Nu missade du min A-880 som varit till salu ett tag. Den är grym om man har det behovet. Liknande produkter (fast kanske inte lika avancerade) är Akai ME-30P och Waldorf Midibay.

Om du är datorbaserad så är MIDI-OX gratis fast personligen tycker jag inte om att behöva starta datorn bara för att komma åt några moduler om jag känner för det.

+1 på Midi Solutions. Jättebra grejer som går på MIDI-ström; du behöver ingen extern adapter. Jag har en merger som funkar jättebra.

Att tänka på är att inte alla tillverkare följer midi-protokollet och inte levererar midi-ström, det finns en lista på midi solutions hemsida. Har du tänkt använda en av dem som master så bör du kanske tänka om. De har en strömförsörjning oxå.

Hmm, försök få tag i en `Ensoniq KMX 16'.

Har en sån själv (dock ej till salu) och den är riktigt najs, kan splitta 1 till 2..16 samt merge:a 2 inputs.

Den som har riktigt hår på bröstet använder en JL Cooper Synapse. 16 in 20 ut kan merga och filtrera allt till allt möjligt och varje gång jag ska göra någonting med den måste jag ta fram manualen Men den håller hela min (krympande) MIDI-rigg i shack!

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 09:18
Ursprungligen av The Introvert:

Den som har riktigt hår på bröstet använder en JL Cooper Synapse. 16 in 20 ut kan merga och filtrera allt till allt möjligt och varje gång jag ska göra någonting med den måste jag ta fram manualen Men den håller hela min (krympande) MIDI-rigg i shack!

Haha......då måste jag vara hårig som en apa.

WT - Använder 3 stycken Synapse

Ursprungligen av waveterm:

WT - Använder 3 stycken Synapse

<ligger ned på rygg och erkänner mig besegrad>

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-03 08:23

Den verkar, grym, men det finns ingen info på nätet och ännu mindre chans att hitta någon antar jag?

Jag satte in en köpes-annons och fick tag i min på det sättet. Du skulle bara ana vilken mängd svar jag fick från garderobsstädare!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-04 09:20

som enapa....

inte! jag kör på philip rees V10... en in 10 ut!! och en liten en in 3 ut... REES FTW!!

Det finns en Roland A-880 på musikbörsen i Gävle beg/"senast inkomna".

1
Bevaka tråden