Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktionsönskelista

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men jag saknar faktiskt smileys i SMS. Inte för att jag skriver så många själv, däremot är det många som skriver smileys i SMS till mig. Det ser lite konstigt ut faktiskt.

Saknar: Tilldelning av ringsignal GRUPPVIS.

(min Nokia hade detta - men inte min Ericsson)

Hoppas vid gud att dom sätter in valmöjligheten att kunna stänga av/sätta på funktionen "Auto Correction"!!! Blir galen av iPhones j*vla ordförslag hela tiden!!! Dom kunde ha gjort det så att den väljer det förslagna ordet om man klickar på det istället för att man måste klicka bort det om man inte vill ha det..

Körde helt utan detta på min gamla 1.1.4 och då gick de hur smidigt som helst att skriva 10 rader på nån sekund.. Nu måste man gå tbx o ändra ord för man e för snabb på att skriva o missar att välja bort det förslagna ordet..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Hoppas vid gud att dom sätter in valmöjligheten att kunna stänga av/sätta på funktionen "Auto Correction"!!! Blir galen av iPhones j*vla ordförslag hela tiden!!! Dom kunde ha gjort det så att den väljer det förslagna ordet om man klickar på det istället för att man måste klicka bort det om man inte vill ha det..

Körde helt utan detta på min gamla 1.1.4 och då gick de hur smidigt som helst att skriva 10 rader på nån sekund.. Nu måste man gå tbx o ändra ord för man e för snabb på att skriva o missar att välja bort det förslagna ordet..

Det där håller jag med om helt och hållet. Dock tror jag inte att det kommer ändras då jag personligen tror att det är ett av Apples "stoltheter" med telefonen (stolthet är helt fel ordval, kommer inte på något bättre nu dock). Men jag skulle också vilja ha det så. Dock så tror jag att ju längre man använder telefonen så blir den mer anpassad efter just ditt sätt att skriva på, men det verkar ta ganska lång tid innan den går med på det.
Dock så är det jobbigt att ändra orden när man skriver, det blir inte lika naturligt flöde som om man får välja ord istället för att välja bort ord då det ofta är liknande ord (är/år är fortfarande ett strålande exempel på detta). Ibland vill man välja det ena och ibland det andra, så då är det helt klart bättre att få välja till än bort.

- Spam-filter som synkar med Mail.app

- å å ö på separata tangenter. det skulle göra rättstavningen mycket bättre.

- Korrekt nummerformatering, eller iaf möjlighet att stänga av den felaktiga formateringen

- Korrekt hantering av nummer-prefix. Får 00 före på alla nummer när de går via växeln, och iPhone klarar inte att matcha det med telefonboken.

- Möjlighet att välja "redigera före samtal" på telefonnummer i adressbok och i recent eftersom jag måste ändra till 00 före eller +46. Som det är nu måste jag memorera numret och slå det manuellt. Jäkligt jobbigt.

- Om ljudet ej är avslaget så borde iPhonen automatiskt stänga av vibratorn om den har legat stilla i horisontellt läge mer än typ 1 minut. D.v.s. när det ligger på ett bord. Och när det står i dockan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 22:09
Ursprungligen av stevenD:

- Om ljudet ej är avslaget så borde iPhonen automatiskt stänga av vibratorn om den har legat stilla i horisontellt läge mer än typ 1 minut. D.v.s. när det ligger på ett bord. Och när det står i dockan.

I dockan - ja, men när den ligger på ett bord - nej! Det är ju så man hör att man fått ett meddelande.

Ursprungligen av Spiken:

I dockan - ja, men när den ligger på ett bord - nej! Det är ju så man hör att man fått ett meddelande.

Men du hör väl på SMS-signalen? Annars får du väl byta till nån du hör.

Jag fick min iPhone igår. Skulle skicka mitt nya nummer på sms till alla mina kontakter. Men man va tvungen att välja kontakterna var för sig när man skulle skicka. Det går inte att markera dom man ska skicka till direkt i kontakter. Det vill jag ha!! nu...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-17 11:29
Ursprungligen av Isac Alipoor:

Jag fick min iPhone igår. Skulle skicka mitt nya nummer på sms till alla mina kontakter. Men man va tvungen att välja kontakterna var för sig när man skulle skicka. Det går inte att markera dom man ska skicka till direkt i kontakter. Det vill jag ha!! nu...

Läst manualen? Sökt på forumet?
Klicka på det blå plustecknet efter du har lagt in den första adressen....

Ursprungligen av kenjon:

Läst manualen? Sökt på forumet?
Klicka på det blå plustecknet efter du har lagt in den första adressen....

jo men det är fortfarande 2 klick man måste göra. går inte att markera som på N95. Plus att det tar tid mellan att man ska gå från mottagare till kontaktlistan varje gång.

Ursprungligen av Isac Alipoor:

jo men det är fortfarande 2 klick man måste göra. går inte att markera som på N95. Plus att det tar tid mellan att man ska gå från mottagare till kontaktlistan varje gång.

Du kan ju också skriva någon bokstav ur namnet så får du upp en lista på relaterade kontakter. Tryck på en kontakt så är den tillagd.

Se bild.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-18 23:00

Call manager , typ White-list, black-list på telefon nummer vore trevligt.

//Daniel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-19 00:38

Att tredjepartsapplikationer kan redigera förstapartsapplikationer. Det skulle lösa i stort sett allt i denna tråd.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-31 19:56

Är det bara jag som irriterar mig på att man inte får några timestamps på inkomna sms? Jag ser iaf bara utgående tid, inte när någon skickat. En leveransrapport hade varit trevligt också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 20:01

Om det går mer än fem minuter så får du en timestamp! Leveransrapport vore kul att få dock!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 21:06
Ursprungligen av Spiken:

Om det går mer än fem minuter så får du en timestamp! Leveransrapport vore kul att få dock!

Leveransrapport går att få om man har Telia, man skriver någon bokstavskombo... finns i en annan tråd.

Ursprungligen av zappee:

Leveransrapport går att få om man har Telia, man skriver någon bokstavskombo... finns i en annan tråd.

Men den visar bara att meddelandet är skickat, inte att det är mottaget av den du skickar det till.. (har jag fått höra av många..)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-04 12:23
Ursprungligen av Pain Reaper:

Men den visar bara att meddelandet är skickat, inte att det är mottaget av den du skickar det till.. (har jag fått höra av många..)

Man får ett SMS tillbaka som visar att SMSet har nått fram till mottagarens telefon. Däremot inte om mottagaren har läst det....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-04 23:44
Ursprungligen av kenjon:

Man får ett SMS tillbaka som visar att SMSet har nått fram till mottagarens telefon. Däremot inte om mottagaren har läst det....

Exakt, som på vilken mobil som helst. Det går inte att få läs-bekräftelse på någon telefon.

Ursprungligen av kainen:

Exakt, som på vilken mobil som helst. Det går inte att få läs-bekräftelse på någon telefon.

Jo då!!!!!!! På mina gamla SE-mobiler går det helt utan problem!!! K700i, K750i och K800i.. På de mobilerna fick jag en liten pop-up-bekräftelse att mottagaren läst det.. Använde det dock bara en gång för att testa.. Men jag saknar att få bekräftelsen att mottagaren mottagit mitt SMS..:cool:

Ursprungligen av Pain Reaper:

Jo då!!!!!!! På mina gamla SE-mobiler går det helt utan problem!!! K700i, K750i och K800i.. På de mobilerna fick jag en liten pop-up-bekräftelse att mottagaren läst det.. Använde det dock bara en gång för att testa.. Men jag saknar att få bekräftelsen att mottagaren mottagit mitt SMS..:cool:

Du använde bara den funktionen en gång, men känner ändå att du saknar den?
Känns som du mest vill ha funktioner för sakens skull då eller ?

Ursprungligen av Marcus_R:

Du använde bara den funktionen en gång, men känner ändå att du saknar den?
Känns som du mest vill ha funktioner för sakens skull då eller ?

Nej, jag konstaterade bara att den Finns! Det enda jag saknar är att få ett bekräftelse-SMS att personen jag skickar till verkligen fått SMS:et.. Den funktionen använde jag mig av Non-Stop..!

Jag skulle däremot vilja kunna stänga av det oerhört irriterande självstavnings-skiten.. Men då måste jag Jailbreaka min 3G vilket jag inte pallar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 23:55

jo det går på en del Sony Ericsson telefoner. Då frågar telefonen din om du vill skicka ett medelande att du läst det. Inte så himla ISO

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 21:41

Jag tvekar på att det fanns en sådan funktion

Här är några saker jag önskar kommer med en uppdatering snart:

-Valet att stänga av ordförslagen
-Att min bakgrundsbild ska synas i Homescreen också
-Att kunna ta bort den fula dockan (bakom de 4 nedersta ikonerna)
-Att kunna organisera alla Apps i mappar (som med Categories)

Senast redigerat 2008-09-25 11:17

SMS:ande

Jag insåg just avsaknaden av två funktioner som jag verkligen vill ha i SMS:

• Vidarebefordring av meddelanden
• Smidigt sätt att skicka telefonnummer och annan kontaktinfo i ett SMS.

Ingen som kommit på nåt smart? Hade varit juste att iaf kunna kopiera ett meddelande till ett mail och skicka på det viset.

Går det att se sina mess i datorn, i iTunes eller så?

Bevaka tråden