Som Ipod_Lover säger så lär webbutveckling betala bättre än datortekniker och grafiker i längden, vilket iofs inte är det allra viktigaste.
Sedan beror allting på vad du kommer att hamna på för företag, när du väl får jobb; om du jobbar som konsult eller hos ett specifikt företag, eller frilansar.
Om du är intresserad av bra lön så antar jag att du tänkt plugga på högskolan. Då kan jag även påpeka att snittlönen för en som gått magisterprogram ligger högre.
Är du intresserad av webbutveckling så kan jag även påpeka att du bör se till att lära dig mer än XHTML/HTML/XML/JavaScript, och utöka med en eller flera av ASP.NET / JSP / PHP i kombination med att vara duktig på databaser och hantering av dessa (även detta lär göra en del på lönen).
Själv har jag alltid varit grymt imponerad av duktiga grafiker/designers, det är ju de som gör det snygga utåt. Därför skulle jag tro att en grafiker och tekniker får uppleva mest tacksamhet i yrket. Däremot kan en halvtaskig tekniker få lika mycket skit.
Så, med andra ord välj det du brinner mest för.
Förresten; Ipod_Lover, brinner man även för programmering så blir inte heller det långtråkigt. (nu har jag iofs "bara" haft programmering som yrke i lite drygt två år)