Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia - Installers efterträdare

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-02 12:07
Ursprungligen av Robo-X:

Så du menar att BossPrefs kommer att finnas klart när installer släpps och du kan installera alla gamla program? Då drömmer du. Den enda fördelen med installer är att man kan enkelt lägga till egna repositories. I cydia går det också att göra men då måste man hantera en text editor.

Alla program måste skrivas om för firmware 2.0. Om dom nu installeras med installer eller cydia spelar ingen roll.

//Rob

Har jag skrivit något om att han skulle vänta på Installer?! Det jag menade var ju att han kunde vänta för att just nu fanns det inte så mycket roligt i Cydia. Och det var ju såklart en helt subjektiv åsikt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 11:35

Huruvida man bör jailbreaka beror väl på vilka behov man har? Bara att få friheten att göra vad jag vill med min iPhone är tillräckligt med motiv för mig. Men den diskussionen är off topic, så jag föreslår att vi lämnar den - eller startar en ny tråd.

Vad gäller Cydia - så dyker det ju upp nya varje program varje dag. Program som är gratis och som inte går att få tag på via den modererade AppStore.

Ursprungligen av kia2:

Huruvida man bör jailbreaka beror väl på vilka behov man har? Bara att få friheten att göra vad jag vill med min iPhone är tillräckligt med motiv för mig. Men den diskussionen är off topic, så jag föreslår att vi lämnar den - eller startar en ny tråd.

Vad gäller Cydia - så dyker det ju upp nya varje program varje dag. Program som är gratis och som inte går att få tag på via den modererade AppStore.

Finns det ingen sida på internet där man kan se vad som finns i Cyndia/Installer?
Vore gutt om någon orkade lägga lite tid på att hålla alla oss som (ännu) inte har Cyndia/Installer hyffsat uppdaterade om vilka smarriga(?) saker som kan finnas!

Bara en liten tanke...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 14:13
Ursprungligen av Erik Dungert:

Finns det ingen sida på internet där man kan se vad som finns i Cyndia/Installer?
Vore gutt om någon orkade lägga lite tid på att hålla alla oss som (ännu) inte har Cyndia/Installer hyffsat uppdaterade om vilka smarriga(?) saker som kan finnas!

Bara en liten tanke...

Här är de program som är "featured" just nu:
Featured

bland många andra program finns bland annat även:
- make it mine
- bossprefs
- respring
- appflow
- lights2
- macman (spel)

edit: vad som finns i cydia beror även på vilka sources du använder. det finns därför av naturliga skäl inte någon lista över samtliga.

edit 2: du kan följa dessa sidor för att få information om nyheter
ModMyiFone (modmyifone.com)
BigBoss (thebigboss.org)
Ste (blog.psmxy.org)
ZodTTD (zodttd.com)
Telesphoreo (telesphoreo.org)
ericasadun.com

Ursprungligen av kia2:

Här är de program som är "featured" just nu:
Featured

bland många andra program finns bland annat även:
- make it mine
- bossprefs
- respring
- appflow
- lights2
- macman (spel)

edit: vad som finns i cydia beror även på vilka sources du använder. det finns därför av naturliga skäl inte någon lista över samtliga.

edit 2: du kan följa dessa sidor för att få information om nyheter
ModMyiFone (modmyifone.com)
BigBoss (thebigboss.org)
Ste (blog.psmxy.org)
ZodTTD (zodttd.com)
Telesphoreo (telesphoreo.org)
ericasadun.com

Trevligt!
Tack!

OT: Någon som vet vad quake4iphone kostar? Jag tycker att det ser ut att vara sjuukt nice!

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 13:14
Ursprungligen av Erik Dungert:

Trevligt!
Tack!

OT: Någon som vet vad quake4iphone kostar? Jag tycker att det ser ut att vara sjuukt nice!

Det är gratis, som alla andra program i Cydia/Installer

Tjena! Skulle uppdatera Cydia idag, dock så hände det något mitt i uppdateringen, så jag startade om iPhonen, senare ville Cydia att jag skulle återställa problemet som kom, raderade därför Cydia..

Så nu har jag en Jailbreakad iPhone 3G utan Cydia eller Installer..

Antar att det bara är att göra en restore med custim ispw så är altl okej igen?

Ursprungligen av bazzie:

Tjena! Skulle uppdatera Cydia idag, dock så hände det något mitt i uppdateringen, så jag startade om iPhonen, senare ville Cydia att jag skulle återställa problemet som kom, raderade därför Cydia..

Så nu har jag en Jailbreakad iPhone 3G utan Cydia eller Installer..

Antar att det bara är att göra en restore med custim ispw så är altl okej igen?

japp, bara gör en återställning så ska det inte vara några problem.

Jag har nyss installerat Installer 4 på min iphone 3g.
Den fungerar super!
För ev intresse rade:
Installer 4 Beta Release | The Mobile Apps

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 21:31
Ursprungligen av thomasar:

Jag har nyss installerat Installer 4 på min iphone 3g.
Den fungerar super!
För ev intresse rade:
Installer 4 Beta Release | The Mobile Apps

Finns det några program? Jag tror jag håller mig till Cydia. Känns som en stabilare lösning. Dessutom lär väl alla program hamna i både Cydia och Installer?

bara jag som tycker att nu när man har både Cydia och Installer på telefonen att Installer mest är en extra icon? tycker allt funkar ypperligt med Cydia och det är inte mycket som talar för att man borde använda Installer i stället.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-13 19:11
Ursprungligen av Ollebro:

bara jag som tycker att nu när man har både Cydia och Installer på telefonen att Installer mest är en extra icon? tycker allt funkar ypperligt med Cydia och det är inte mycket som talar för att man borde använda Installer i stället.

Finns det något paket i installer som inte finns i cydia?
Vad finns det för paket överhuvudtaget i installer? (Jag valde bort installer senast jag pwngade)

Ursprungligen av bolle:

Finns det något paket i installer som inte finns i cydia?
Vad finns det för paket överhuvudtaget i installer? (Jag valde bort installer senast jag pwngade)

tror faktiskt inte det. väljer bort installer i nästa uppdatering.

Bevaka tråden