Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 Telefon böcker? och sms lista!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-08-05 11:38

Hej!

Är det möjligt att kunna ha 2 st olika telefon böcker i sin Iphone, vore smidigt att ha en lista för privata nummer, samt en för arbetet.

Sen undrar jag om det inte går att skapa en sms lista, för ibland måste jag skicka iväg sms till fler än 40 personer samtidigt och det tar sin tid när man måste trycka in alla en åt gången!

Mvh Alekto

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-05 11:54
Ursprungligen av Alekto:

Hej!

Är det möjligt att kunna ha 2 st olika telefon böcker i sin Iphone, vore smidigt att ha en lista för privata nummer, samt en för arbetet.

Sen undrar jag om det inte går att skapa en sms lista, för ibland måste jag skicka iväg sms till fler än 40 personer samtidigt och det tar sin tid när man måste trycka in alla en åt gången!

Mvh Alekto

Kör du OSX? Isf kan du ju skapa grupper i adressboken och dom syncas ju till telefonen

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-08-05 15:31

nej jag kör inte med OS X, finns det inte nån program till win så man kan synca på samma sätt?, sen går det väll inte skicka sms till alla i gruppen sammtidigt?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-05 15:53

Nej det går inte att lägga till en grupp som sms:mottagare, det hade iofs varit väldigt smidigt.

Vet tyvärr inte om outlook eller annat program klarar av att göra grupper med användare.

Ursprungligen av Alekto:

Hej!

Är det möjligt att kunna ha 2 st olika telefon böcker i sin Iphone, vore smidigt att ha en lista för privata nummer, samt en för arbetet.

Sen undrar jag om det inte går att skapa en sms lista, för ibland måste jag skicka iväg sms till fler än 40 personer samtidigt och det tar sin tid när man måste trycka in alla en åt gången!

Mvh Alekto

Ang sms-lista:
Om du en gång valt 40pers som ska ha ditt mess då och då kan du väl nästa gång bara gå in i samma meddelandetråd och skicka till samma igen, men nu med det nya innehållet?

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-08-06 08:39

Jo det går ju göra så! absolut, men blir ju lite krångligt om det är 3-4 pers som inte ska va med nästa gång osv..

måste man gå igenom alla o kolla så dem är med.
finns det ingen App som gör detta möjligt

*edit
Märkte nu när jag skulle skicka ut sms en andra gång att det inte ens går att editera den listan som man har skickat till förut, så man får lägga till alla manuellt förutom dom 5 pers som inte ska få meddelandet =(

Senast redigerat 2008-08-06 10:21
1
Bevaka tråden