Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Path Finder tar inte över Finder korrekt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-28 11:13

Ja, jag har lite problem här. Jag vill ersätta Finder med Path Finder men det funkar inte som jag vill. Jag har bockat i att alla länkar som leder till Finder ska gå till Path Finder istället, men högerklickar jag på en låt i iTunes och väljer "Show in Finder" så händer ingenting annat än att låten börjar spelas. Samma sak om jag laddar ner någonting. Jag har en stack i docken för mina nedladdade filer så jag brukar bara klicka där för att öppna det jag har laddat ner. Åter igen händer ingenting förutom att Finder startas (men inte öppnar filen i fråga). Efter fem klick öppnades filen i en enkel ruta (i Finder) men nu går det inte längre. Inget händer, alls.

Är det någon som vet varför eller måste jag leva med att använda Finder helt enkelt?

Jag kör 10.5.4 på en första generationens MacBook. Och jag har startat om datorn efter att ha ställt in Path Finder för att se om det var därför det krånglade.

Sidofråga, är det någon som vet varför imageshackwidgeten har börjat krångla i senaste versionen? Tar man direktlänken till bilden ser den ut såhär

-n http://img78.imageshack.us/img78/3835/picture1ui2.jpg

Varför -n i början? Det är ju ASDRYGT att behöva ta bort det manuellt varenda gång..

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-05 11:50

Ingen som har haft samma problem..?

1
Bevaka tråden