Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att synka med iphoto

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag hoppas att jag bara sökt dåligt och att detta är ett lättåtgärdat problem.

Hur som helst sitter jag men min helt nya iphone 3G i knät och vill så klart synka över lite bilder. Men detta går inte. Detta meddelande dyker upp:

iphone-enheten "bosses iphone" kan inte synkroniseras. Du har inte tillräcklig behörighet för åtgärden.

Ett felmeddelande som bara dyker upp när jag skall synka bilder. Jag sitter på en macbook med två konton. Vi har "iphoto library" i fruns delade mapp. Jag har mixtrat hit och dit med behörigheter på "iphoto library"mappen men förgäves, hur skall jag lösa problemet?

Det är väl där felet ligger, i den delade mappen.

Du kör ett Unix-system egentligen där rättigheter är en av grundbultarna.

Tyvärr kan jag inte komma med lösningen, men vi har en del riktigt kunniga "terminalen"-gubbar här. Avvakta och se.

Ett tips på hur det funkar här. SÖK FÖRST.

Hittar du ingen lösning, starta en ny tråd - sno inte ngn annans.

Så, kan du inte starta iPhoto och välja importera till Bibliotek ? Peka på din bildmapp och importera den.

Sedan är det önskvärt att du skriver en presentation. Har du inte fått ihop en sådan sedan december 2005 tycker jag det är lite svagt...

Sorry om jag trampat på någon tå. Jag har SÖKT på forumen och googlat, men inte hittat lösningen på problemet. Angående presentationen så har du helt rätt, ursäkta.

Jag har som sagt "iphoto library" mappen i min frus delat mapp. Både jag och min fru kommer åt det delade biblioteket. Vi kan båda två läsa och skriva i iphoto. Men jag kan alltså inte synka bilderna till min iphone, utan jag får det ovan nämnda felmeddelandet.

Sorry att jag snodde en tråd där, jag missuppfattade "problem med 3g" för "problem med iphone3g"

Senast redigerat 2008-08-05 10:30

Uppdatering:
Jag har nu sagt åt mappen "delat" på min frus användare att det är jag som äger den. Då får jag meddelandet "Iphone enheten bosses-iphone kan inte synkroniseras. Filen som behövs hittades inte"
I detta läge kan jag komma åt iphoto men inte min fru... Jag kanske får testa en återställning av telefonen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-05 11:59

Relayer: Jag tror Goflorp syftade på ett inlägg av Yazzman som användaren själv valde att radera efter Goflorps inlägg. (Jag är Mod, jag kan fortfarande se inlägget).

Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem.

Ny uppdatering
Hehe, nu skrattar jag av förvirring.
När jag säger åt itunes att jag vill synka de tio senaste händelserna går allt bra.
När jag säger åt itunes att jag vill synka de tjugo senaste händelserna dyker ovanstående meddelande om saknad fil upp, dvs kan EJ synka.
När jag säger åt itunes att jag vill synka alla händelser så får jag upp felmeddelandet att jag inte har nog behörighet...
Jag fattar verkligen ingenting.
Är det någon som har ett tipps på vad som kan vara felet? Eller hur jag kan arbeta mig runt problemet.
Jag har försökt att importera mappar under iphotolibrary mappen, men det verkar vara svårt att ta sig förbi library mappen.
Någon som har en idé?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-10 21:53
Ursprungligen av Relayer:

Ny uppdatering
Hehe, nu skrattar jag av förvirring.
När jag säger åt itunes att jag vill synka de tio senaste händelserna går allt bra.
När jag säger åt itunes att jag vill synka de tjugo senaste händelserna dyker ovanstående meddelande om saknad fil upp, dvs kan EJ synka.
När jag säger åt itunes att jag vill synka alla händelser så får jag upp felmeddelandet att jag inte har nog behörighet...
Jag fattar verkligen ingenting.
Är det någon som har ett tipps på vad som kan vara felet? Eller hur jag kan arbeta mig runt problemet.
Jag har försökt att importera mappar under iphotolibrary mappen, men det verkar vara svårt att ta sig förbi library mappen.
Någon som har en idé?

Någon av bilderna 11-20 som ligger i en annan mapp än bilder 1-10? Andra rättigheter...?

Ursprungligen av kainen:

Relayer: Jag tror Goflorp syftade på ett inlägg av Yazzman som användaren själv valde att radera efter Goflorps inlägg. (Jag är Mod, jag kan fortfarande se inlägget).

Tyvärr har jag ingen lösning på ditt problem.

Exakt. tack Kainen.

Problem löst!

Hi hi!
Jag hade givit upp att kunna synka alla mina foton till min iphone. Men efter lite grävande på div engelskspråkiga forum hittade jag att detta löste mina behörighets problem.

"Iphone enheten bosses-iphone kan inte synkroniseras. Filen som behövs hittades inte" Svaret på det mysteriet står att finna på detta forum.
Själva lösningen har jag saxat ut:
"to fix this problem on a Mac go to your iPhoto Library (if it's iPhoto from iLife '08 then command-click or right-click the iPhoto Library icon and choose Show Package Contents) and just delete the whole iPod Photo Cache folder.

Nu kan jag synka så mycket jag vill!!!:cool:
Hoppas att någon mer får hjälp av detta!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-11-16 20:35
Ursprungligen av Relayer:

Hi hi!
Jag hade givit upp att kunna synka alla mina foton till min iphone. Men efter lite grävande på div engelskspråkiga forum hittade jag att detta löste mina behörighets problem.

"Iphone enheten bosses-iphone kan inte synkroniseras. Filen som behövs hittades inte" Svaret på det mysteriet står att finna på detta forum.
Själva lösningen har jag saxat ut:
"to fix this problem on a Mac go to your iPhoto Library (if it's iPhoto from iLife '08 then command-click or right-click the iPhoto Library icon and choose Show Package Contents) and just delete the whole iPod Photo Cache folder.

Nu kan jag synka så mycket jag vill!!!:cool:
Hoppas att någon mer får hjälp av detta!

Tack Relayer! Din info räddade min kväll. Deletade cachen och olala, works like charm. (Lyfter på hatten)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-13 03:50

Så här två år senare verkar det som att iTunes fortfarande har svårt att hitta filer.

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden