Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med PalmConnect USB Kit

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla

Jag har en Palm Vx med seriell docka och en PalmConnect USB Kit-adapter så jag kan koppla in den till USB-porten på min Powerbook G3.

Tidigare har jag alltid kört IR, men tröttnade på det och införskaffade en adapter enligt ovan. Nu har jag kopplat in den, men jag kan inte för mitt liv få Palmen att snacka med Macen.

Jag har gjort följande ändringar för att sluta med IR och använda USB-dockning

Palm: Ändrat från "IR to a PC/Handheld" till "Direct Serial". (Den senare är dessutom inställd på 57 600 bps och automatisk flödeskontroll)

Mac: Ändrat från IR till PalmConnect USB i HotSync Manager. (57 600 även där). Jag har startat om Serial Port Monitor. (MacOS 9.2.2, Palm Desktop mm 2.6.3)

MEN när jag trycker på SYNC i Palmen (eller dockan), säger den bara "Connecting with the desktop using Direct Serial" - och ger efter ett tag från sig ett timeout-meddelande.

Vad gör jag för fel?

Jag hade liknande problem ´löste´ det genom att ladda ner senaste versionen av palm desktop. 10 #%&! meggabyte att ladda ner (över modem!!) bara för att få fräscha drivrutiner för USB. Jag hoppas verkligen du lyckas bättre än jag i letandet efter USB-drivisar.
Jag gav till slut upp och laddade ner hela jävla palmdesktop... ...men nu funkar synkningen jallafall.

1
Bevaka tråden