Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se färgläge på bilder i InDesign

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-06 14:55

Hej gott folk! Jag är ute efter ett tillägg eller liknande till InDesign, jag skulle vilja på ett smidigt sätt se vilket färgläge bilderna som finns i dokumentet ligger i, helst utan preflight, vore kanon om det fanns ett tillägg till länklistan som visar vilken läge bilder är i.

Någon som har några förslag på tillägg eller liknande jag kan använda?

Tacksam för svar!

Informationspaletten visar om det är rgb, cmyk och även upplösning när du klickar bilden. Funkar inte för allt men för de vanligaste bildformaten.

• Medlem
  • 2008-08-06 15:18

Ja, det är ett alternativ som jag har missat faktiskt, men jag skulle helt vilja slippa vänta de sekunderna det tar att köra preflighten samt att slippa klicka på varje bild för att se läöge på dem.

Tack för tipset, den funktionen hade jag helt missat! Det är iallafall en bit på vägen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 09:02

Om du använder färghanteringen korrekt och genererar en PDF/X fil för den CMYK du ska köra ut emot så spelar det ingen roll vilken färgrymd dina bilder har. InDesign tar hand om det åt dig och genererar en korrekt CMYK PDF.

Janne

1
Bevaka tråden