Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa Iphone?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag sitter och ska återställa min iphone från en säkerhetskopia jag gjorde alldeles nyss. Problemet är att varje gång jag startar Itunes med iphone inkopplad så frågar programmet om jag vill återställa telefonen till senaste säkerhetskopian?

Vad e det för problem?

Så nu har jag återställt telefonen 3 ggr på raken utan att den går in i själva iphonen på itunes.

Förjävligt konstigt.

jag råkade också ut för det efter jag återställde min förra gången (efter uppdateringen var installerad dessutom).
Provade först som du att göra om det igen, samma fel.

Sen efter jag återställt den till en backup andra gången så valde jag att "ställa in som ny iphone". Då funkade det, alla sms och sånt var kvar efter backupen jag återställde den till osv. Fick bara välja om hur den skulle synkas.
Sen klagade itunes på att jag inte hade "itunes helper" installerat, men mig veterligen har jag alltid haft det. Lät det installeras på nytt.

Så här gick det för mig i steg:

1 Återställde till en backup.
2 Återställd, itunes frågar ytterligare en gång om jag vill återställa från säkerhetskopia.
3 Återståller _igen_ från säkerhetskopian.
4 Återställd, itunes frågar _igen_ (börjar tröttna)
5 Ställer in som ny enhet
6 Ställer in hur musik ska synkas eftersom det hade ändrats
7 Installerar iTunes helper

Nu fungerar den som den skall, sms är kvar osv. Den är som den var innan jag återställde från Första början.

Lovar inget men det funkade för mig.
Jäkligt mysko!

Ursprungligen av Andreas Th:

jag råkade också ut för det efter jag återställde min förra gången (efter uppdateringen var installerad dessutom).
Provade först som du att göra om det igen, samma fel.

Sen efter jag återställt den till en backup andra gången så valde jag att "ställa in som ny iphone". Då funkade det, alla sms och sånt var kvar efter backupen jag återställde den till osv. Fick bara välja om hur den skulle synkas.
Sen klagade itunes på att jag inte hade "itunes helper" installerat, men mig veterligen har jag alltid haft det. Lät det installeras på nytt.

Så här gick det för mig i steg:

1 Återställde till en backup.
2 Återställd, itunes frågar ytterligare en gång om jag vill återställa från säkerhetskopia.
3 Återståller _igen_ från säkerhetskopian.
4 Återställd, itunes frågar _igen_ (börjar tröttna)
5 Ställer in som ny enhet
6 Ställer in hur musik ska synkas eftersom det hade ändrats
7 Installerar iTunes helper

Nu fungerar den som den skall, sms är kvar osv. Den är som den var innan jag återställde från Första början.

Lovar inget men det funkade för mig.
Jäkligt mysko!

Tack nu fungerar det, konstigt. Jävligt konstigt!

1
Bevaka tråden