Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som Flyttbar disk?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-24 14:47

En sak som jag blev besviken på när jag fick hem min iPhone är att den inte dyker upp på skrivbordet som en flyttbardisk, överhuvudtaget.

Men när jag kopplade in den på jobbet till en vanlig pc med XP installerat så dyker den upp som flyttbar disk, hur kommer det sig?

Någon som vet om man kan fixa det till macen? bara så att man har en "mapp" att lägga div. filer som man vill flytta...

I dagsläget går det inte vad jag vet. Möjligen om man "jailbreakar" den, men inte vad jag vet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-24 15:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-04 07:40

amen vad i helsike!!! skall man behöva köpa ett program för 110 spänn för att kunna dra filer till sin iPhone i OS X ? :S.. det är sinnessjukt , måste finnas något annat sätt? iPod syns ju på skrivbordet, varför inte iPhone, på jobbet syns den tex och man kan dra filer fritt (windows då)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 08:04
Ursprungligen av f-our1:

Men när jag kopplade in den på jobbet till en vanlig pc med XP installerat så dyker den upp som flyttbar disk, hur kommer det sig?

Förmodligen eftersom du inte har iTunes installerat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-08 08:43

Svantet: Har du provat DiskAid eller har du bara läst på deras hemsida?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 00:40

DiskAid - program för att läsa hela din iPhone's hårddisk (jailbrakad eller ej!)

Jag tänkte bara tipsa om ett program som heter DiskAid. Det gör att man får upp HELA sin iPhone's filsystem och kan browsa, skriva, läsa, byta namn på filer på disken. Oavsett om telefonen är jailbrakad eller ej. Detta program möjliggör alltså en massa saker man bara trodde man kan göra på en jailbrakad telefon.

Dessutom helt gratis. Varför köpa Filemagnet när du kan köra det här gratis...?

Ladda hem här:
DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-08 09:05
Ursprungligen av svantet:

Jag tänkte bara tipsa om ett program som heter DiskAid. Det gör att man får upp HELA sin iPhone's filsystem och kan browsa, skriva, läsa, byta namn på filer på disken.

Det där är en sanning med modifikation, satt och labbade lite med diskaid nu på morgonen och inte f-n får jag upp hela filsystemet. Man kommer inte åt operativet alls utan man verkar bara komma åt media partitionen där musik, bilder osv ligger. Där kan man dock kopiera fram och tillbaka utan problem.

Testade med mac versionen.

Ursprungligen av wrls:

Det där är en sanning med modifikation, satt och labbade lite med diskaid nu på morgonen och inte f-n får jag upp hela filsystemet. Man kommer inte åt operativet alls utan man verkar bara komma åt media partitionen där musik, bilder osv ligger. Där kan man dock kopiera fram och tillbaka utan problem.

Testade med mac versionen.

Jag kommer åt hela. Ser du nederst till vänster? Där finns det en popup där du kan välja vad du vill se. Dom har gjort det lite knepigt att komma åt / så att inte man ska göra det utan att veta vad man håller på med. Det är ju ruskigt lätt att bricka sin lur om man tar bort fel fil där...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-09 08:17
Ursprungligen av svantet:

Jag kommer åt hela. Ser du nederst till vänster? Där finns det en popup där du kan välja vad du vill se. Dom har gjort det lite knepigt att komma åt / så att inte man ska göra det utan att veta vad man håller på med. Det är ju ruskigt lätt att bricka sin lur om man tar bort fel fil där...

Ser rutan men kan inte byta, den är grå och går inte att klicka i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 23:45
Ursprungligen av wrls:

Ser rutan men kan inte byta, den är grå och går inte att klicka i.

Kräver en upplåst telefon, se F.A.Q.:n

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 07:24
Ursprungligen av Torkel:

Kräver en upplåst telefon, se F.A.Q.:n

- Torkel

Står iofs
No jailbreak needed

På förstasidan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-11 16:19
Ursprungligen av zappee:

Står iofs
No jailbreak needed

På förstasidan.

Precis vad jag reagerade på men har iaf jailbreakat min iphone nu och då fungerade det mycket bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-11 16:40

PhoneView - Gör din Iphone till Extern HD.

(Även för oss som sitter inne)

Är helt Macburen, och lycklig innehavare av en icke Jailbreakad 3G och köpte just PhoneView [https://www.ecamm.com] – som funkar alldeles utmärkt.

Det lilla programmet rör inget onödigt i Maskinen och gör den tillgänglig som extern disk. Tror den lagrar dina drag- and-droppade filer i Iphonens mediamapp. Finns även funktioner för Notes mm.

$20, prisvärd, och du får installera på så många maskiner du vill.

Digga och gläds.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 00:10
Ursprungligen av zappee:

Står iofs
No jailbreak needed

På förstasidan.

Ja…men det står:

To access to the entire filesystem of you device, you need a jailbroken device. If not, only the "media folder" is available.

…i just själva FAQ:n;)

Således, är man som trådskaparen f-our1 ute efter åtkomst till den interna lagringsytan för att använda som "USB-minne"…ja då fungerar programmet ifråga.

Åtkomst till systemfiler kräver jailbreakad telefon…å då finns andra, snyggare verktyg att använda…

- Torkel

1
Bevaka tråden