- Edition
- Medlem ●
- Malmö
Det poppade precis upp en apple software realease 2.1.1, för mig, uppdateringen ligger bara på 2 mb. Kan någon förklara?
Var inte det en uppdareting på Apples software updater program? Alltså uppdatering på själva programet som håller koll på uppdateringar. Fick nämligen samma uppdatering tidigare ikväll.
Var inte det en uppdareting på Apples software updater program? Alltså uppdatering på själva programet som håller koll på uppdateringar. Fick nämligen samma uppdatering tidigare ikväll.
Jag har inte fått ngn 2.1.1 ??
//Everlast
Vad är de för uppdatering? 2.0.1 känner jag till men 2.1.1 vet jag inget om.
jag bor i göteborg, de är ju bara en liten by så man kan förstå att de inte funkar.....
Haha, jag älskar sarkasm Skumt att du inte får det att funka, jag har uppdaterat min, och jag bor i Lund, vilket är typ en fjärdedel av gbg Ändå funkar allt fint
Obs! Denna tråd handlar om iPhones som INTE är hackade. För diskussion om 2.0.1 och jailbreak, fortsätt i länkad tråd. Har flyttat några inlägg härifrån till nämnda diskussion.
Det är ju ingen omöjlighet, fast isf hade nog Apple varit djävulskt snabba med en uppdatering till för att fixa problemet, eftersom det varit i fler länder detta hänt.
Om jag inte fattat det fel?
min tur.. Jag lyckades först inte uppdatera utan fick börja om på grund av dels kalenderpåminnelser och uppringningar från vänner - detta slutade i att det inte gick att uppdatera längre - Jag letade lite på nätet och fick fram att problemet låg i den nerladdade uppdateringsfilen och om jag tog bort den så skulle det funka igen. /bibliotek/itunes/iphone uppdates/ töm här.. Nu är det gjort och uppdateringen funkar.
Vissa saker är bra. Om jag går in i adressboken via gröna telefonluren då är den mer eller mindre direkt dock om jag går in via adressboken på skrivbordet (ni fattar) så är det segt som vanligt. Jag har ca 140 kontakter.
Att mata in på tangentbordet är inte alltid snabbt och det segar till rejält ibland - så den som säger att det är snabbare än någonsin.. var det så illa förr? Dessutom så när jag skulle skriva detta inlägg så crashade safari och jag sitter nu på min Mac.
Fick också 3G-täckningssymbolen att visas men att nätet var stendött. Laddade ingenting. Kanske ligger hos Telia
Ordet Är, som så många irriterar sig på är jag oerhört frustrerad över också. Sedan minut ett. Och fortsätter att vara så. Ingen skillnad alls jämfört med hur det var. Är blir oftast år eller ibland att osv. Jag försökte lura i den arr = är men har inte lyckats, den vill då skapa ärr eller att beroende på hur den tycker för tillfället. nja. Apple kan nog bättre än så. Kanske en öppen ordlista där man själv kan gå in och skriva in sina vanligaste ord som man vill ska prioriteras.
Att scrolla bland mina bilder som jag tagit i bildlistan (typ 240 bilder) går hyperhackigt - du kan inte ens dra långsamt med fingret utan att det hackar. Däremot om jag laddar in en av mina iphoto importerade photokataloger med 300+ bilder så scrollar den på fint. Oerhört skumt och lätt irriterande. Försökte att hitta bilderna som ställer till det men efter att ha förstört ett femtiotal bilder utan resultat så ger jag upp.
I övrigt så känner jag att batteriet håller längre! och det mesta känns lite rappare.
Ni som har uppgraderat till 2.0.1 OCH har köpt spel från AppStore. Sparades speldatan vid uppgraderingen, exempelvis vilken bana ni låg, poäng osv.
För mig sparades det. Jag har en gammal iphone och uppdaterade med itunes.
Någon som vet om jag kan uppdatera telefonen på en annan dator än en jag normalt använder till att synka telefonen med?
Det går bra. Jag uppdaterade min på jobbmacen och syncar med hemmamacen