Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka eller uppdatera till 2.0?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena har precis köpt mig en ipod touch och är totalnöjd:P Dock vet jag inte om jag ska antingen jailbreaka den och isf så skulle jag behöva en bra guide hur man gör det:P vet att det finns här om jag söker, men vet inte om det fungera på samma verision som jag har ( jag har 1.1.5) eller så uppdaterar jag den till 2.0 skulle vilja veta fördelar respektive nackdelar om detta. Och sen undrar jag om det funkar att betala med visa electron? För funkar ej det så vet jag inte hur jag ska kunna betala för 2.0 uppdateringen. Blir glad för svar // Vortex

Hej Vortex1337 och välkommen hit till 99.se !

Kul att du är nöjd med din iPod Touch. Det är jag också. Köpte den för ett halvår sedan och tycker den är fantastisk, som en liten minidator. Speciellt nu när man kan ladda ned roliga program genom AppStore. Jag har inte jailbreakat min Touch så jag vet inte riktigt för- och nackdelar men själva idéen med det försvinner ju nu när man kan komma åt programmen genom iTunes. Åsikterna är olika om detta så det är bäst att du läser själv=

http://www.99.se/ipod-touch/247199-internet-p-ipoden-f-r-att-l-gga-till-apps.html http://www.99.se/ipod-touch/247312-ipod-app-store.html
http://www.99.se/itunes-store/247029-ladda-ned-gratisprogram-utan-visakort.html

Glöm inte att du kan få tag i spel genom att bokmärka sidor på internet där det finns gratissaker ! Ex Marq och Cell Phone Strobe Light och Ditto - A Game of Memory. och
Colour Match. Kanske visste du detta redan.

lätt uppdatera till 2.0 kan ja säga direkt

Varför välja när man kan få båda? Uppdatera först till 2.0 och jailbreaka sedan.

Ah tack så mycket för svaren och det glada mottagandet allesammans:)
Har ifall nu uppdaterat till 2.0 och laddat ner lite program såsom cras bandicoot, texas hold em remote osv
och jag undrar om ni har några fler program som ni kan rekomendera? Jag såg att det fanns ett program vid namn Shazam som kunde identifiera musik men den funkar väll bara till iphone för ipod touch har väll ingen mic? Rätta mig om jag har fel:P Och Thomasti det finns väll inte jailbreak till 2.0?

Ursprungligen av Vortex1337:

Jag såg att det fanns ett program vid namn Shazam som kunde identifiera musik men den funkar väll bara till iphone för ipod touch har väll ingen mic? Rätta mig om jag har fel:P

Stämmer!

Ursprungligen av Vortex1337:

Thomasti det finns väll inte jailbreak till 2.0?

Jodå: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247371-pwnage-tool-2-0-1-guide-f-r-iphone-2g.html
Den guiden är visserligen för iPhone, men pwnage tool 2 funkar för Touchen också. (Förutsätter förstås att du kör Mac. Har man en Windows-maskin är det lite knepigare, men inte alls omöjligt att lösa - sök på nätet..)

Fast man kan ta det rätt lugnt med att jailbreaka för det finns inte många program till 2.0 än så länge. Men det kommer säkert att börja trilla in en del rätt snart...

  • Medlem
  • 2008-08-08 09:01

En antagligen ganska dum fråga:
Måste man först uppdatera till 2.0 i iTunes Store innan man kan köra på med pwnage tool 2 (2.0-fimwaret ingår inte där liksom)?

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2008-08-10 14:27

Är man snål Jailbreakar man den men har man lagt ut 3000 kan man väl kosta på sig att köpa en uppdatering, själv har jag provat jailbreakningen men jag tröttna på det. 75 kostar det att köpa så.

/J

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-08 08:46

verkar inte som att det finns nån 2.0.1-forum för ipod touch så jag får skriva här..

i början tyckte jag att min ipod touch hade blivit lite snabbare men märker nu att det fortfarande laggar litegrann när jag skriver mail och i facebook-app. Safari kraschar fortfarande.. det här e nåt dom måste fixa! Safari har ju kraschat sen allra första början?!

Adressboken verkar lite lite snabbare nu men när man lyssnar på musik så laggar den i början.. sen flyter det på..

En sak som irriterat mig oxå e att det tar längre tid att skicka mail nu än tidigare

Senast redigerat 2008-08-09 17:31
1
Bevaka tråden