Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rendering/kodning av iDVD misslyckas

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag lyckas inte bränna ett iDVD-projekt, då datorn säger mig att "Rendering/kodning misslyckades. Ett fel inträffade vid rendering/kodning av menyerna/bildspelen. Bränningsprocessen avbröts."
Jag har läst hjälpavsnitt och nybörjarmanualer... men det vill sig inte. VAD GÖR JAG FÖR FEL?
När jag kollar på översikten innan jag startat bränning så visar den inte på några som helst problem, så jag vet inte var problemet sitter.
Jag har, sedan jag köpte datorn, brännt en skiva som lyckades. Jag vet inte vad jag gjorde annorlunda den gången...
Snälla hjälp mig:'(

mkbirgitta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 21:05

Vad har du för Mac OS X?
Vad har du för version av iDVD?
Vad är det för material, dvs vilken typ av fil försöker bränna?

Du KAN ju ha ett fel inne en filmsnutt som du försöker putta ut på skivan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 13:12
Ursprungligen av Goflorp:

Du KAN ju ha ett fel inne en filmsnutt som du försöker putta ut på skivan.

Bra tips där alltså är att testa med en annan filmsnutt.

Tja, försök "felsök" så gott det går.

Byt ut saker, prova med andra filmer, musik, ett annat tema.
Notera hur det går.

Kan du spela upp filmen för sig med Quicktime?
Kan du spela upp den med VLC? (en mkt bra videospelare från VideoLAN - Free and Open Source software and video streaming solutions for every OS! - kostar gratis)

Jag lovar att när du löser detta SJÄLV kommer du känna hur självkänslan får sig en boost! (Typ Hornbach kampanjen "Jag har gjort det själv!").
Du lär dig också nyttiga saker på vägen.

Jag har en mac os x 10.5.4, filerna jag försöker bränna är mest bildspel (obearbetade bilder) med varsin låt i bakgrunden och sedan har jag gjort textdelar i imovie som jag satt in i bildspelen... Skivan är alltså inte så värst stor.

Tack för er pepping jag försöker så gott jag kan!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 17:57

Själv med vår hjälp så klart.
Jag skulle göra såhär:
Göra en testskiva som innehåller några bilder och ingen musik. Funkar det så vet vi att programmet och DVD-brännaren fungerar.

Kolla alla bilder och se om det är någon som skiljer sig från de andra i filformat eller storlek. Testa att at bort den som skiljer sig.

Testa och bränna en utan musik.

Felsökning är ofta att använda uteslutningsmetoden.

Hur går det för mkbirgitta?

Har det löst sig eller är det trassel fortfarande ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-08-10 16:30

Jag har samma problem, har kommit fram till att det antagligen är det färdiga temat jag använder, för när jag använder samma material med annat tema fungerar det.
Temat jag vill bränna ut med är.: revolution

Allt är uppdateat osv.
Jag använder mig av en iMac med Mac OSX Version 10.5.4
iDVD version 7.0.2.

Om någon vet nån lösning är det bara att hojta till
Skriver själv här om jag hittar någon.

mvh

1
Bevaka tråden