Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har SmugMug galleri

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte få reda på om det är några mer 99:or på Smugmug. Vore kul om ni kunde länka era sidor här.
För min egen del så är jag supernöjd med SmugMug och kommer låta mitt Pbase konto förtvina. Mina bilder finns här.

SmugMug tillåter att man använder egen domän. Dessutom är de grymma på support.

Nej, jag har inte SmugMug men tycker det verkar vara en bra sida. Alltid kul när sidor är flexibla och man kan använda dom på olika sätt. Ändrade Style till Slideshow. Jag använder Flickr och är amatör-amatör när det gäller foto eftersom jag hittills bara har använt mina mobiltelefoners kameror. I framtiden ska det bli något mer avancerat. Är dock mycket intresserad av bilder i alla dess former.

Det står som första mening på din sida:
I am an amateur photographer with have high ambitions. Need input and critique. Be harsh. Så då är jag tuff ! Ordethave i första meningen ska väl inte vara där och det ser väl bättre ut med I´m ? Några av landskapsfotona känns mer som "nu ska jag dokumentera det här" än "jisses, vilken härlig bild" om du förstår vad jag menar. Gillar dina närbilder bäst men så är jag en macro-människa. Fotot Green/Macro är jag mycket förtjust i. Tired; så kul ! Närbilderna på människorna i Kina; mycket fina.

Fixat.

Tack för påpekandet.
Tack även för feedback. Landskapsbilderna är något som jag definitivt måste utveckla.

Att gå runt med kameran i Shanghai och ta 1000 bilder per dag.. ja då blir några bra. Kändes inkräktande i början, men människorna i Kina tycker mest det är roligt. Jag brukar visa bilderna i monitorn om de är nyfikna. Bara en gång har en man blivit arg.

Har f.ö printat Green/Macro i mastodontformat (ca 40 kr) i Shanghai. Skall rama in den och sätta upp på väggen

Senast redigerat 2008-08-10 21:53
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-11 19:13

Använder Smugmug själv sedan en tid tillbaka. Har använt Pbase förut men tycker att Smugmug ger mer för "pengarna". Möjligt att låsa bilderna och många bra teman som kan användas fritt. Känns också som om Smugmug utvecklas hela tiden medan Pbase står ganska still.

Rekommenderas.

Aldrin
www.hakanaldrin.com

1
Bevaka tråden