Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från 1.1.4 till 2.0

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-13 11:01

hej! Nu är det så här att jag har varit lite klantig och uppdaterat direkt från en jailbreakad touch till 2.0 utan att först återställa till 1.1.4. Det funkar dock som det ska. Frågan är: är det vårt att nedgradera till 1.1.4 och återställa och i så fall hur gör man det och kommer jag behöva betala för 2.0 en gång till i så fall?

ja ja tycker det är värt det men hur man gör det vet ja itn men det får du nog svar på snart.. men du kommer inte behöva betala igen tror ja inte för ja behövde inte betala när ja lämna in min ipod i ds store och så fick ja en ny utan 2.0 då satt ja bara i den i datorn och klicka på uppdatera även min far har fårr den uppdateringen gratis nu alltså 3 gånger för 75 kronor

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-13 12:00

Tack så mycket för svaret!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-13 12:52

Vore schysst om nån kunde fixa en newbieguide hur man nedgraderar från 2.0 till 1.1.4

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 16:15

Är det inte bara att starta iTunes medans du har Ipod i DUF-mode och sedan klicka på återställ samtidigt som du håller nere shift-tangenten. Du får då välja vad för en fil du skall återställa med, där kan du då välja 1.1.4 som du har laddat ner från: iPod/iPhone Firmware Download

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-13 18:58

Tackar! Fixat å klart, o jag behövde inte betala igen :).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-13 21:10

Vänta lite nu. Är det bara jag som missat att det är problem att uppgradera från JB1.1.4 till 2.0?
Jag hade dock inget problem. Allt låg kvar som vanligt utom installer och dom program jag installerat. Men när jag Jailbreakade 2.0 nu så blev den helt otm och gick inte att återställa från säkerhetskopieringen. Men har folk haft problem med Jailbreak och uppgradering?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-16 12:37

Jag läste ngnstans att det kan bli problem, jag tror att jailbreaken ligger kvar på ngt sätt om man inte återställer ordentligt först... Jag kunde av någon anledning inte byta lock-screen när jag uppgraderade utan att återställa. Nu fungerar allt som det ska och jag har jailbreakat den med Winpwn, och det fungerar utmärkt.

1
Bevaka tråden