Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart vända sig vid behov av en kunnig webbutvecklare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är ute på okänt vatten nu (har aldrig postat på detta forum förut, håller i vanliga fall till på musikforumet.) och hoppas att detta är rätt tråd att posta denna fråga i.

Det är så att jag har en ide i planeringsstadiet.
Jag skulle behöva en otroligt skicklig webbutvecklare att bolla idéer och lösningar med.
Vart kan jag vända mig isåfall. Finns det någon rankingsida över mest anlitade utvecklarföretag eller liknande. Man vill ju inte presentera sin idé för alltför många.

Mvh Alexander

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-13 13:05
Ursprungligen av axelwaad:

Hej!

Jag är ute på okänt vatten nu (har aldrig postat på detta forum förut, håller i vanliga fall till på musikforumet.) och hoppas att detta är rätt tråd att posta denna fråga i.

Det är så att jag har en ide i planeringsstadiet.
Jag skulle behöva en otroligt skicklig webbutvecklare att bolla idéer och lösningar med.
Vart kan jag vända mig isåfall. Finns det någon rankingsida över mest anlitade utvecklarföretag eller liknande. Man vill ju inte presentera sin idé för alltför många.

Mvh Alexander

Tjena Alexander!
Detta kanske inte är det absolute bästa forumet för att hitta rättmänniskor i detta sammanhang. Men bättre än inget.
Jag är själv en webbutvecklare som har jobbat i branschen i drygt 10 år. Har varit anställde på större och mindre företag samt egen företagare. Just nu jobbar jag som frilansare. Kanske jag kan vara till din hjälp? Beror i och för sig på vad det gäller. Möjligt jag kan bolla dig vidare till andra inom mitt nätverk.

Mvh Jonas

Ok, projektet ligger än så länge på planeringsbordet.
Men främst behöver jag isåfall någon som kan fixa ett dynamiskt användarvänligt gränssnit.
Visuellt alltså. materialet finns redan. Men att inkorporera detta material med programmering till en simpelt, strömlinjeformat, grafiskt gränssnit.

Plus att projektet, som det är tänkt för tillfället, skall kunna hantera stora mängder användare, deras bilder, video och ljudfiler.

Aja det blev inget med denna efter komplikationer med konkurrens

Nu tänkte jag fråga efter någon är duktigt på att inkorporera video på www. Som youtube ungefär..

Mvh Alexander

Varför inte utgå från ett CMS, lägga till de funktioner du söker som vanligen finns att få som gratis eller billiga tillägg? Med Joomla, en template + tillägg som tex Community Builder och AllVideoPlugin så är du nästa i mål?

1
Bevaka tråden