Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone 3g ljud inställningar - problem

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-14 22:50

hej! har problem med ljud inställnigen på min iphone. När jag höjer ringsignalen till max så går den ner till halva sen efter en stund och varje gång jag stänger av den och slår på den igen så har ljud nivån sjunkit till mindre än halva. Har testat och göra en återställning men det hjälper inte. någon med samma problem? Har köpt den hos telia och den e inte jailbreakat.

Samma på min. Detta betraktar jag som en bug. Hoppas på fix i update.

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-14 23:00

skönt o höra att man inte e ensam problemet. kollade med min kompis iphone och han har inte samma problem. undra om man ska skicka in den på lagning?

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-19 12:23

Någon som testat om problemet är löst med den nya uppdateringen?

nope. fick just buggen igen trots 2.0.2

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-19 21:54

samma här. fan vad iriterande. )=

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 22:25

mm, min ställer med ner sig efter omstart

Aldrig varit med om.. (just for the record!)

Fick problemet igår på tåget.
Startade om telefonen så fungerade det bra igen.

Suck, jävla barnsjukdomar.

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-27 11:55

börjar bli riktigt sur nu, får massa missade samtal ovs. någon som testat och skicka in den på reparation?

Jag ska ner till telia nu på lunchen å försöka få min fixad. Återkommer med resultat.

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-27 13:05

daniel1210: hoppas det går bra! och berätta gärna vilken telia butik du besökte.

Nu är jag tillbaka från Telia. Jag hade redan enligt kundtjänst order gjort allt som man kan som användare (testat annan iPhone med mitt simkort, restore på min iPhone, senaste mjukvaran osv). Telia byter ut den men för att det ska göras måste den dock iväg till deras servicecenter. De trodde att jag hade tillbaka en ny enhet inom en vecka.

Nu vet jag inte hur storyn slutar men expediten i butiken var jättetrevlig och serviceminded. Hade förberett mig på bråk och slagsmål men det uteblev! Big credd so far...

Nu har jag en sunkNokia! ABSTINENS!!!

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 17:41

Men är inte det där bara en mjukvarubugg? Lär väl inte bli bättre med en ny?...

Sorry, jag är med i så många trådar här att jag blandar ihop dem. Jag har jätteproblem med att den kopplar ner konstant också... Misstänker glapp i antennen.

Det borde givetvis vara mjukvarurelaterat att volymen återgår till 100%.

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-27 21:07

var oxå hos telia och ska få den utbytt dock fick jag oxå skicka in den.

• Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-09-03 10:19

hmm..gått en vecka nu och fortfarande inte hört nåt om min iphone. Ni spm lämnat den på reparation, hur långt tid tog det för er? fick ni den utbytt?

Mitt problem är att iPhonen har samma volym på allt.

Jag skulle vilja att ringvolymen var en och sedan högtalarvolymen när man pratar med någon en annan och det samma vad gäller låsljud och SMS/mail.

När jag ställt in ringvolymen i iPhonen på den jag vill ha och sedan snackar med någon och blir tvingad att höja/sänka volymen så får jag den volymen som ringsignals volym. Detta har betytt jag missat samtal eftersom ringvolymen blivit för låg. -Störrigt!

Ursprungligen av sirandrew:

Mitt problem är att iPhonen har samma volym på allt.

Jag skulle vilja att ringvolymen var en och sedan högtalarvolymen när man pratar med någon en annan och det samma vad gäller låsljud och SMS/mail.

När jag ställt in ringvolymen i iPhonen på den jag vill ha och sedan snackar med någon och blir tvingad att höja/sänka volymen så får jag den volymen som ringsignals volym. Detta har betytt jag missat samtal eftersom ringvolymen blivit för låg. -Störrigt!

iPodvolym, ring/smsvolym, talvolym ska vara olika. Om de följer varandra har du något fel på din iPhone.
Alltså, om du lyssnar på en låt och sänker volymen helt och stänger av iPoddelen så har du väl fortfarande volym om någon ringer till dig?
Detsamma om du sänker volymen till låg/tyst när du pratar med någon, då följer väl inte iPod eller ringvolymen med? Inte hos mig iaf.

1
Bevaka tråden