Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömma all din musik via Wifi, 3G, och Edge.

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Simplify Media har släppt en klient för iPhone.
Du kan strömma ditt musikbibliotek hur enkelt som helst.

Programmet är gratis för de 100.000 första nedladdningarna.

Access all of your Simplify Media music from your iPhone & iPod Touch

edit**
Här är länken till App Store -
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284941327&mt=8

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 22:15
Ursprungligen av hugolarsson:

Simplify Media har släppt en klient för iPhone.
Du kan strömma ditt musikbibliotek hur enkelt som helst.

Programmet är gratis för de 100.000 första nedladdningarna.

Access all of your Simplify Media music from your iPhone & iPod Touch

edit**
Här är länken till App Store -
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284941327&mt=8

Låter som ett riktigt bra program, bara trist att man inte kan göra något annat medan musiken streamar. Dumma SDK regler

Har för övrigt laddat ner programmet både till min mobil och datorn, men allt som händer än så länge är att det står "Connecting to libraries..." på mobilen och datorn säger "Scanning libraries...". Återkommer när det är färdigt

Update: Okej, nu är det färdigt. Över WiFI börjar saker streamas ögonblickligen vilket är riktigt trevligt. Däremot visar den bara hälften av min musik, får väl försöka uppdatera databasen senare. En annan liten grej är att scrollningen i All Songs är riktigt slö, och det trots att den "bara" har 3400 låtar att scrolla igenom. Undrar hur det blir när hela biblioteket läses in...

Lustigt nog hittade den texten till Dr. Kosmos - Böghockeyns Dag så den verkar ha bra koll på låttexter

Update 2: Upptäckte precis att datorklienten fortfarande scannar mitt bibliotek och att 4000 låtar nu finns tillgängliga. Antar att det bara är att ge den tid.

Senast redigerat 2008-08-14 22:41
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-15 09:38

Grymt bra program över wifi. Artistinfo + sångtexter är en fin bonus. Nåt samarbete med Last F.M. om jag inte minns fel.

Synd bara att appet är helt värdelöst med 3G och EDGE. Buffrar i oändlighet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-15 09:43
Ursprungligen av babyman:

Grymt bra program över wifi. Artistinfo + sångtexter är en fin bonus. Nåt samarbete med Last F.M. om jag inte minns fel.

Synd bara att appet är helt värdelöst med 3G och EDGE.

Är det? Jag körde den på min gamla iPhone över EDGE, funkade bra då.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-15 09:52
Ursprungligen av kenjon:

Är det? Jag körde den på min gamla iPhone över EDGE, funkade bra då.

Jag har bara hunnit testa knappt ett dygn, men den lyckas inte läsa in filerna när jag kör 3G. Artistinfon + låttexter läses dock in bums.

Strömma musik från dator till iPhone med SimplifyMedia

SimplifyMedia har släppt programmet med samma namn som gör att man kan strömma musik från sin dator till iPhone över nätet.

Passa på att ladda ner nu, de första 100.000 exemplaren är gratis, sen kostar det 4 dollar ungefär.

Hemsida: Simplify Media - Connect Your Music
Läs mer: Download Simplify Media from the Apple App Store
Direktlänk: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284941327&mt=8

Jag testade lite snabbt här hemma och det var enkelt att installera och få igång och det fungerar utmärkt. Snyggt och välgjort. Som en bonus plockar dom info om artisten från last.fm och låttexter från LyricWiki. En riktigt hit, so far.

Ska bli kul att testa på distans senare.

Drar hur mycket batteri då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 02:09

Adrian, Inte ofta man får säga det till en moderator men hur var det med där att söka (eller titta två rader ner i forumlistan) innan man postar?

Strömma all din musik via Wifi, 3G, och Edge.

Iaf, det verkar vara ett riktigt bra program, har testat det här hemma och det fungerar utmärkt (om än lite långsamt vad gäller scrollning) över wifi, kommer bli intressant att se hur det fungerar imorgon med 3G och Edge.

Ursprungligen av shandar:

Adrian, Inte ofta man får säga det till en moderator men hur var det med där att söka (eller titta två rader ner i forumlistan) innan man postar?

Va fa.... tro mig, jag söker faktiskt alltid

Jag sökte både via Google och genom avancerad sökning på 99.se innan jag postade tråden, så när inte SimplifyMedia var nämnt utgick jag ifrån att ingen skrivit om det. Misstaget var att söka på "SimplifyMedia" (vilket är vad programmet heter på datorn) och inte på "Simplify Media" som företaget kallar sig på hemsidan.

Därmed slår jag ihop trådarna.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2008-08-15 13:12

Får det inte att funka.
På datorn står det "scanning libraries..." och på telefonen "Connecting to libraries"
Någon som är duktig och kan hjälpa mig?

*edit, funkar nu efter att jag installerat om programmet

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-15 15:35

Skummers, funkade inte över 3G först...sedan nytt försök å då funkar det hur bra som helst (momentan uppspelning)..för att vid ytterligare ett försök återgå till att buffra utan ände.

iPhone och många av programmen på App Store befinner sig fortfarande i betastadiet tyvärr. Trist.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 15:41

Jo, lite kan jag hålla med om att det känns som beta, men å andra sidan är det gratis så jag klagar inte Dessutom skulle det inte förvåna mig om många av buffringsproblemen beror på kasst 3G, källor säger ju att Apple kommer trycka ut en uppdatering för chippet snart som ska lösa en hel massa problem.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-15 15:47

Fungerar klockrent på touch i alla fall. Nu sitter jag i och för sig på samma nätverk som datorn, ska prova på stan någon dag

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-15 17:48

Hur lång tid tog det för er att scanna låtarna?

Ursprungligen av Schnoll:

Hur lång tid tog det för er att scanna låtarna?

6000 låtar, en halvtimme

Senast redigerat 2009-04-17 13:57

Lyckas inte få det att fungera. Programmet i datorn lyckas scanna in 5715 av 6000 låtar sen är det stopp. i iPhone-programmet står det bara "connecting to libraries" hela tiden. Vad göra?

Never mind, nu har den, efter c:a tre timmar, arbetat färdigt.

Senast redigerat 2008-08-15 18:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 20:30

Detta skulle kunna vara helt fantastiskt! Efter lite 3g tester verkar det en aningen slött på stan men mitt musiklyssnande skulle kunna nå helt nya höjder. Bara att koppla in den externa hårrdisken med alla låtar jag i vanliga fall aldrig lyssnar på. Mitt gym visade sig dessutom ha homerun kontakt. Ibland men bara ibland stämmer allt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 21:11

Kan man få servern att snurra på en Debian-burk?

för mig står det bara connecting to libraries hela tiden :S obs att jag bara har ett fåral låtar i itunes

jag får det inte att fungera. en gång funka det, sen försvann allt, och nu så har jag bara 500 filer av 200 inlagda, fast jag ska ha hela mitt bibliotek inne:(

Är inte detta något som Apple söker patent på och som eventuellt kommer och som då även gör det möjligt att göra annat medan man lyssnar på musik.

Distorted-Loop.com » Apple patent promises iTunes remote access

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Varför får jag inte tillgång till sidan

said by Simplify Media :

Wow! Simplify Media is now in the Top 5 list of free applications in the App Store, and we’ve had more people download our software and create an account in the past day than have so in any month in the company’s history. We’re overwhelmed by your interest in accessing all of your music wherever you are and all of the support you’ve shown for our product.

Unfortunately, we developed a server-related problem overnight. After you log in with our account server, your computer contacts one of our connection servers to rendezvous with the other computers on your Media List. Overnight, the connection servers have been slower than normal to return responses, especially for new computers coming online, and, as a result, many of you have been experiencing delays. Typically these will manifest as errors suggesting that the software is still scanning or still connecting. We are working hard to correct this, and we expect the situation to stabilize over the next few hours. I’ll keep updating this post until this issue is behind us.

1:16p update: It looks like things have been stable for the past 90 minutes. We have futher improvements planned and we will continue to watch this closely. Please accept our apologies for the inconvenience and thank you for your patience.

http://www.simplifymedia.com/blog/

det funkar bra för mig nu

En av dom bästa, absolut ett måste för dom som vill ta med data musiken vart man än går och utan att man måste överföra musiken till iphonen. 5 av 5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 22:04

Det bästa av allt är att man kan ha 30 olika iTunes-bibliotek på listan, det är fler iTunes-bibliotek än va jag känner. All musik åt alla! Död åt skivindustrin!

Ett av dom bästa programmen!

Har lite planerar för detta också!

1 invite använd, 29 kvar! Helt klart bästa programmet, efter Remote

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-08-20 00:33

Fungerar dator till dator också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-13 13:44

Är det någon annan än jag som tycker att ljudkvaliteten Simplify Media erbjuder när man använder tjänsten i iPhone över 3G är under all kritik?

Dator till dator hör jag ingen skillnad på kvaliteten Simplify Media streamar jmf mot originalfilerna iTunes spelar lokalt, t.ex. när jag lyssnar på mitt hembibliotek på jobbet. Samt så är det heller ingen försämring av ljudet när man lyssnar i iPhonen över WiFi. Men med 3G låter det riktigt illa, jag hör stor skillnad i de mediokra originallurarna från Apple och i bilen med iPhonen inkopplad via 3,5 mm AUX låter det lika illa.

Jag har den mesta musiken lagrad i Apple Lossless och tänkte ett tag att det kunde ha inverkat. Men efter att ha gjort tester med båda .m4a-filer och .mp3-filer (i nedåt 160 kbs/s) i Simplify Media över både 3G & WiFi samt spelat direkt från iPhonen så har jag kommit fram till att ljudet komprimeras ordentligt över 3G. Vilket är sjukt tråkigt då tjänsten blir, enligt mig, totalt oanvändbar i iPhonen när man inte har tillgång till WiFi...

Finns det inställningar för ljudkvaliteten över 3G? Det enda jag hittar på Simplify Medias hemsida angående detta problem är två kommentarer i ett blogginlägg (#7 & #24 i http://www.simplifymedia.com/blog/?p=55) med åsikter om den undermåliga ljudkvaliteten.

Senast redigerat 2009-04-13 22:43
Bevaka tråden