Söker en bra skärm för 3500 kr som jag skall kunna koppla ihop med min Macbook Pro. Har sneglat lite på SAMSUNG SYNCMASTER 245B+ (SAMSUNG SYNCMASTER 245B+ 24# WIDE TFT HAS TCO-03 SVART - Hög upplösning ger en fantastisk översikt) som kostar 3400 kr (bra pris tycker jag!), där också fri frakt är inkluderat i priset - ett litet plus. Å andra sidan är det en TN-panel i denna. Men alltså... jag som vanlig användare, dvs. jag surfar, chatta, titta på filmer, lyssna på musik och sysslar med en del bildredigering på hobbynivå, hur mycket märker jag av att det är en TN-panel?
Tittade dessutom på en Eizo skärm (EIZO FLEXSCAN S2231WSE 22# TFT TCO-03 GR), som också är ett mycket bra köp och en gedigen utvecklare av skärmar, vad jag har hört. I den skärmen sitter det en VA-panel eller vad under vilken beteckning det går, som är något bättre än en TN-panel. Men skärmen är då bara 22 tum (vilket känns lite) och kostar dessutom 4700 kr, vilket är nästan 1200 kr mer än Samsungen, och då får jag en mindre skärmyta på köpet.
Hur skulle ni göra? Finns det några andra skärmar som ni rekommendera? Gärna så stora som det bara går, men den skall givetvis också vara prisvärd sett till det som jag betalar. Hellre att jag köper en mindre skärm som är BRA, än att jag köper en stor, som kostar mycket, som är alldeles för dålig sett till vad jag betalar för den. Dessutom undrar jag om jag behöver köpa till någon kabel eller så, för att kunna få det maximala av upplevelsen? Eller hänger alla kablar som krävs från att koppla Macbook Pro till skärmen med i köpet av skärmen? Ni kanske har hört om någon teknik som är på G och som kommer VÄLDIGT snart, som jag bara måste vänta till?
Tacksam för många svar, synpunkter och funderingar. Trevlig fortsättning på denna vecka.