Kan du argumentera varför?
När jag provade Azureus så kändes det som om jag var tillbaka i gamla Kazaa. Det var en massa stökig reklam överallt. Det kanske finns andra varianter utan reklamen men jag provade bara den version som jag hittade först. Om det finns olika versioner så tycker jag inte att det är ok. Det är trams som microsoft och realmedia får syssla med och de är inte välkomna i min dator.
Azureus åt upp nästan allt mitt minne som min gamla iBook och eftersom klienten bara skall ladda ned och upp så borde den inte kräva så mycket av min dator.
Jag upplevde dessutom att det fanns en massa inställningar som jag inte förstod i Azureus och eftersom dålig användarvänlighet är en stor anledning varför jag kör mac så hamnade snabbt Azureus i papperskorgen.
Transmission gör det den skall göra. Jag kan ladda upp och ned och snabbt välja vilka filer som skall vara med. Uppdateringar är täta. Dessutom är det otroligt lätt och tar nästan ingen prestanda. Ett toppenprogram helt enkelt.
Jag har läst att det skall finnas problem med transmission och trackers men jag har aldrig stött på några sådana så jag misstänker att det de problemen är lösta idag.