Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka filformat klarar ATV av?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada Apple TV användare!

Jag funderar på att inhandla mig en Apple TV, men har några enkla frågor till er mer rutinerade först.

Om jag hackar ATV med patch från atvpatch.com, kan jag då föra över alla sorters filmformat till iTunes? Eller kan ATV'n hitta filmerna på min dator även om dem inte finns i iTunes?

Ifall det är enligt sistnämnda ovan, kan jag fortfarande ha min iPhone som fjärrkontroll?

Kan man spela upp .iso filer?

Tack på förhand!

Hej!
Nu har inte jag svaren på dina frågor, men tänkte komma med lite input ändå!
När jag köpte min AppleTV var jag fast besluten att hacka den för att kunna spela upp både .avi och .mkv. Så, sagt och gjort, jag drog igång enligt konstens alla regler. När jag väl hade fått in hack, och fört över filmer (vilket jag tyckte var sjukt krångligt) funkade det inte som jag ville ändå. Mkv-filerna kunde inte spelas upp för det hackade helt sjukt mycket, själva smidigheten i boxen försvann.

Så jag återställde allting, började konvertera mina filmen och serier. Och vips! Det är nog den bästa grej jag någonsin köpt! Allt är snyggt, smidigt och snabbt!
Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo, testa att konvertera dina filer INNAN du hackar boxen. Det är inte så jobbigt som det låter, och det funkar alldeles ypperligt!

Mina 5 ören.

Kan man använda sig av undertexter med en ohackad ATV?

Kan man konvertera en .iso film till iTunes format och hur blir det isf med undertexten?

Ursprungligen av Plexmar:

Om jag hackar ATV med patch från atvpatch.com, kan jag då föra över alla sorters filmformat till iTunes?

Nej. Du får överföra filerna på annan väg, genom att exempelvis aktivera AFP-fildelning på ATV:n eller fixa så att den läser filerna från en nätverksenhet. Det sistnämnda kan du göra med hjälp av NitoTV.

Tänk bara på att ATV:n inte kan spela upp riktigt vad som helst; h264 med main-profilen hårdvaruaccelereras av grafikchippet så sånt kan den spela upp med väldigt höga bitrates, men andra format får den lite klena processorn ta hand om. Enklaste lösningen för HD-material i såna format är oftast att koda om med handbrake eller visualhub till h264, och sedan bara lägga in dem i iTunes-biblioteket. Och för det behöver du ju inte alls hacka ATV:n.

Citat:

Eller kan ATV'n hitta filmerna på min dator även om dem inte finns i iTunes?

Nja, men får du den att montera exempelvis en utdelad hemkatalog från nätverket kan den ju fås att spela upp allt som finns där.

Citat:

Kan man spela upp .iso filer?

NitoTV klarar åtminstone video_ts-mappar, inte testat med själva .iso-filerna.

  • Medlem
  • 2008-08-22 21:56

Ställ en fråga per tråd. Men viktigare är att ge tråden en rubrik som beskriver (den enda) frågan.
Ändrar rubriken från "Nybörjare" och delar upp frågorna i några olika trådar.
Admin

1
Bevaka tråden