- gluttonous
- Medlem ●
AppleInsider | Apple launches iPhone 2.0.2 update
Fixar nätproblemen? Jag laddar ner nu för att testa...
Märker tyvärr ingen förbättring i 3G-mottagningen här hemma :/ Fortfarande samma kassa effekt, under -100 dBm.
Ring *3001#12345#*
Om jag håller handen för antennen (längst ner) får jag ca 10-20 dB sämre mottagning än om jag håller högst upp i telefonen. Det tyder ju på nånting med antenndelen, som inte går att fixa med mjukvaruuppdatering.
Ring *3001#12345#*
Om jag håller handen för antennen (längst ner) får jag ca 10-20 dB sämre mottagning än om jag håller högst upp i telefonen. Det tyder ju på nånting med antenndelen, som inte går att fixa med mjukvaruuppdatering.
Fast vi vet ju inte vad mjukvaruuppdateringen avser. De kanske inte har ändrat något med mottagningen.
Ring *3001#12345#*
Och det är ju det som jag (och bla Ny Teknik) har försökt att förklara: det går aldrig att fixa en trasig antenn med en ny firmware.
Nej, själva vitsen med iPhone är just att den har ett fullvärdigt och skalbart operativsystem. 248,7 MB hade varit fånigt för en Ericsson eller Nokia men inte för en iPhone.
Nej, själva vitsen med iPhone är just att den har ett fullvärdigt och skalbart operativsystem. 248,7 MB hade varit fånigt för en Ericsson eller Nokia men inte för en iPhone.
Jo det förstår jag med. Jag blev lite nostalgisk bara och tänkte tillbaka på att ett slimmat Mac OS 9 tog halva platsen.
Dessutom är det inte bra tröttsamt att skicka ut hela operativet på nytt gång på gång?
Dessutom är det inte bra tröttsamt att skicka ut hela operativet på nytt gång på gång?
Iofs men eftersom Apple inte kör med uppdatering över luften så spelar det mindre roll (i alla fall för mig som har fast 100 Mbit lina hemma)
--j
hur funkar det med en jailbrakead 2glur, kan kan uppdatera på något sätt eller måste man göra om hela proceduren med pwntool?
Källa: iFun
Det *verkar* som att upplåsning och aktivering stannar kvar efter en updatering. Dock försvinner jailbreak och alla program som inte är från AppStore. Trot detta rekommenderar vi att man avvaktar.
/Johan
Källa: iFun
Det *verkar* som att upplåsning och aktivering stannar kvar efter en updatering. Dock försvinner jailbreak och alla program som inte är från AppStore. Trot detta rekommenderar vi att man avvaktar.
/Johan
Dåså.. då blir det att testa
EDIT: Kan rapportera att Update gick bra.
Kontakterna betydligt snabbare, ingen dom över 3G mottagningen ännu. Sitter på kontoret där jag alltid har problem med mottagning för UMTS även för SE telefoner. Testade dock hastigheten och kommer upp i 1726 kbit/s på Speedtest.
Men det var ett mindre h-vete att uppdatera. Tog en dryg timme innan jag kom mig iväg till jobbet pga att de första försöken kraschade.
Fortfarande dock samma tjafs med "år"
--jalle
Apropå kontakter. Jag jämförde nyss tillsammans med en kompis som har 2.0.1. Det är en klar skillnad. På 2.0.2 så kommer namnlistan upp direkt och det är bara en liten fördröjning innan det går att scrolla den. På 2.0.1 så har namnlistan inte kommit upp när jag kan sätta igång och scrolla på min.
Men... varför är kontaktlistan OMEDELBAR om jag går in via telefonfunktionen istället? Ingen fördröjning alls, vare sig i presentation eller användning...
Jag tror att då laddas inte hela databasen - bara namn och nummer.
Men... varför är kontaktlistan OMEDELBAR om jag går in via telefonfunktionen istället? Ingen fördröjning alls, vare sig i presentation eller användning...