Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.0.2 släppt

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Typ eller behålla!

Bara vänta och se om denna uppdatering löser problemet med att iphone/ipod glömmer korruptar wifi lösenord och uppkopling.

Hastigheten vid uppladdning blev betydligt bättre. Hade ruggigt dåliga resultat i Speedtest i 2.0.1. Och det tog lång tid innan den började ladda ner överhuvudtaget.
Nu sätter nedladdningen igång nästan direkt, och har mycket bättra ahstighet som sagt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-19 14:44

Inte blev det sämre med denna uppgradering i alla fall.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-19 15:05

Nån som kan göra en test innan efter ? Eller ska man behöva göra sj?

(postar den imorgon ska göra test på 2 platser

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-19 15:40

Måste bara: (Mobile)Safari känns snabbare...

mvh
b0bben

Nån här som faktiskt testat att installera 2.0.2 på icke-telia iPhone?

Ursprungligen av richard788:

Nån här som faktiskt testat att installera 2.0.2 på icke-telia iPhone?

Orkade inte vänta. Jag installerade och det funkade toppen! Jag har en pwnage (2.0) iPhone "Classic" som tidigare uppdaterats till 2.0.1 innan jag installerade.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-20 01:30
Ursprungligen av richard788:

Nån här som faktiskt testat att installera 2.0.2 på icke-telia iPhone?

Har testat på en italiensk iphone och den har samma täckning nu som min gamla SE W850. Min adressbok är ganska seg, kommer upp fort men går inte att scrolla på en gång...


Någon som har problem med program som man laddat ner vi applestore. Både gratis och dom som kostar pengar slutar att fungera så man måste installera om dom

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2008-08-19 16:53

Gjorde jämförelse i speedtest före och efter uppdateringen.
Gjorde 5 test i rad med 2.0.1 och fick 200 Kb/s i snitt.
Med 2.0.2 gjorde jag fem test igen (från samma plats, lika många staplar i täckning) och fick då 500 Kb/s i snitt.
Klar förbättring med andra ord

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-19 17:41

Efter uppdateringen till 2.02. har jag knappt någon 3G mottagning alls.
Helt värdelöst!!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-19 18:46
Ursprungligen av nysta:

Gjorde jämförelse i speedtest före och efter uppdateringen.
Gjorde 5 test i rad med 2.0.1 och fick 200 Kb/s i snitt.
Med 2.0.2 gjorde jag fem test igen (från samma plats, lika många staplar i täckning) och fick då 500 Kb/s i snitt.
Klar förbättring med andra ord

Visst, det är möjligt att hanteringen av data efter hårdvaran har blivit förbättrad och därmed ger högre genomströmmningshastighet. Men det behöver nödvändigtvis inte att du har fått en felfri antenn...

Vad jag märkt är att övergångarna mellan masterna går bättre med 2.0.2.

Däremot märker jag inte av några hastighetsförändringar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-19 18:43

Ja, Apple och Infineon kan hacka firmware bäst dom vill för att rätta till eventuella buggar i programvaran *kring* radion, men dom kan aldrig rätta till felet med själva antennen. Hårdvara är inte som annan mjukvara...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-19 18:45
Ursprungligen av frazze:

Ja, Apple och Infineon kan hacka firmware bäst dom vill för att rätta till eventuella buggar i programvaran *kring* radion, men dom kan aldrig rätta till felet med själva antennen. Hårdvara är inte som annan mjukvara...

Hur vet du att det är antennen det är fel på? Har du någon källa?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-19 18:53
Ursprungligen av MatsOlov:

Hur vet du att det är antennen det är fel på? Har du någon källa?

Inte mer än bla artikeln i senaste Ny Teknik. Men faktum kvarstår att redan vid lekmannamässiga tester med jämförelse mellan tex en SE K800i och iPhone 3G så har SE K800i avsevärt bättre förbindelse. Tex så kan jag fortfarande prata i ett pendeltåg med SE K800i medans iPhone 3G säger "Ingen service".

Ursprungligen av frazze:

Inte mer än bla artikeln i senaste Ny Teknik. Men faktum kvarstår att redan vid lekmannamässiga tester med jämförelse mellan tex en SE K800i och iPhone 3G så har SE K800i avsevärt bättre förbindelse. Tex så kan jag fortfarande prata i ett pendeltåg med SE K800i medans iPhone 3G säger "Ingen service".

De flesta artiklar är baserade på hypoteser och de lekmannamässiga tester kan inte säga något om det är antenn eller om det är något annat som är fel.

Att du har problem med din iPhone och att en annan mobil fungerar bevisar inget kring var i felet ligger.

Att det är något som strular kan vi nog konstatera men vad är vet nog inte någon mer än de närmsta på Apple.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:03

Speedtester är så random - visar dramatiskt olika direkt efter varandra och speglar nätets belastning - att dom är i det närmaste oanvändbara. Om man gör 1000 tester på samma plats efter varandra - och drar ur snittet - och gör samma sak efter update till 2.0.2 - så kan jag eventuellt tro på resultatet.

Gpsen strular efter update

Nu är iFånen uppdaterad till 2.0.2
Klart snabbare när man går in i kontakter. Tumme upp.

Gpsen tror dock att jag befinner mig på Kungsholms strand, Sthlm, istället för i Gbg. Har aldrig haft problem med felpositionering tidigare, så detta kom säkerligen med 2.0.2an. Tumme ner.

Någon annan som märker av felpositionering?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-19 21:19

Nej, tycker den är bättre, låg på vägen hela tiden in till stan i dag enligt GPS:en.

Ursprungligen av MatsOlov:

Nej, tycker den är bättre, låg på vägen hela tiden in till stan i dag enligt GPS:en.

Men, det kanske inte beror på updaten, utan på att du tidigare verkligen kört vid sidan av

Iaf, det verkar som om det inte är en exakt vetenskap, det här med äpplena...

Finns det någon "officiell" lista med changes?
Jag tycker det framgår rätt dåligt vad som hänt.
Förstår att somliga anser att access till kontakter är snabbare, men är accessen 1.1.4-snabb nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 08:20
Ursprungligen av PeeMaN:

Finns det någon "officiell" lista med changes?
Jag tycker det framgår rätt dåligt vad som hänt.

Den officiella changes-listan från apple säger som så många gånger förr "buggfixar".

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-21 17:07
Ursprungligen av PeeMaN:

Finns det någon "officiell" lista med changes?
Jag tycker det framgår rätt dåligt vad som hänt.
Förstår att somliga anser att access till kontakter är snabbare, men är accessen 1.1.4-snabb nu?

Den listan är kort "bug fixes". Det är Apple du har att göra med nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-19 21:50

Det är för många variabler med här för att vi skall få klarhet i vad problemet är. Om det är någon som vet det så är det nog Apple, och man kan väl tänka sig att det kan komma en eller annan uppdatering för att, om inte annat, få användarna att fokusera på annat kanske

Vägarna är ju lite dåliga här uppe så jag vet inte om jag är kvar på vägen, faktiskt.

Installerade 2.0.2 i kväll på min iPod Touch och nu fungerar den inte alls. Nu visar den bara en svart skärm med en vit apple-logga i mitten. Går bara att stänga av om jag håller ned båda knapparna. Min förra Touch kraschade också, ev beroende på första uppdateringen. Har kört fem återställningar på dessa två apparater. Bara problem för mig sedan AppStore kom till.
Farligt nära att jag slänger ut skiten snart. Kan ni titta bort ett tag så jag får uttrycka mina känslor inför helvetesapparaten......€&#"!??=)(€#`helv8&%#€?)#"!&%€(&#"€%#!!
Så där ja, mycket bättre nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 01:00

Överlag upplever jag 2.0.2 som snabbare i menyerna och inte bara adressboken. En annan sak jag märkte var att GPS:en hängde med mycket snabbare och exakt när jag körde bil idag. Tråkigt att apple inte nämner exakt vad man har åtgärdat med uppdateringen...

Nej o FY! Efter uppdatering så bestämde sig iTunes för att radera samtliga mina betalade program, de ligger nu endast i min mac och iTunes klagar på att min dator inte är auktoriserad att köra dessa program och kan därför inte installera dem på min iPhone. Och jag har verkligen köpt en massa program. Riktigt riktigt surt. Dessutom tog den bort min AccuFuel som jag fyllt i vid varje tankning och som jag diggar. Önskar nu bara att alla anteckningar, spelresultat, ljudinspelningar etc inte är raderade. DET hade varit uselt!!!

Surt. Hoppas jag nu kan leta upp och ladda ner alla igen från telefonen utan att behöva betala igen.

Dessutom tog uppdateringen EVIGHETER! 2-3h lätt. Jag kör en MacBook pro.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 09:52
Ursprungligen av Rytterfalk:

Nej o FY! Efter uppdatering så bestämde sig iTunes för att radera samtliga mina betalade program, de ligger nu endast i min mac och iTunes klagar på att min dator inte är auktoriserad att köra dessa program och kan därför inte installera dem på min iPhone.

Du får väl auktorisera datorn? Om det är så att du använt alla auktoriseringar så går det att återställa alla auktoriseringar och börja om i iTunes.

Ursprungligen av rhesus:

Du får väl auktorisera datorn? Om det är så att du använt alla auktoriseringar så går det att återställa alla auktoriseringar och börja om i iTunes.

auktorisera datorn? Jag har ju bara använt denna dator / itunes och här aldrig behövt auktorisera något. Letade runt lite.. Hmm hur auktoriserar jag? laddade ner accufuel igen och jag behövde inte betala igen MEN all min data är borta.

EDIT: Ok. Nu hittade jag vart jag auktoriserar datorn. återkommer med information om allt funkar som det ska eller om all data verkligen är borta. hoppas hoppas!

Senast redigerat 2008-08-20 11:06
Bevaka tråden