Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är ni nöjda med iPhone?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-19 11:31

Köpte min vita iPhone på releasedagen. Supernöjd!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-19 13:22

Gränssnittet slår allt annat på marknaden och tillgången till program via App Store är fenomenal. Även bra att kunna läsa sin mail och surfa och slippa titta på ett frimärke.

Det är mest smågrejer som är störande (om vi nu kan bortse från batteritid och täckning/mottagning...räknar kallt med att Apple och Telia löser detta)

Skulle vilja kunna "låsa" skärmen så den inte bryr sig hur jag vrider på telefonen.

Skulle vilja enkelt kunna lägga valfri låt som ringsignal utan att gå omvägar via datorn. Känns sjukt klumpigt.
Skulle även vilja kunna byta ut de övriga signalerna för alarm/meddelanden mm.

Skulle vilja att det syntes vilket telefonnummer kontakten ringt med direkt i listan över senaste/missade samtal. (t ex mobilnummer står med grön text, arbetstelefon med blå osv)

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-19 17:46

Är självklart sjukt nöjd. Behöver inte räkna upp anledningarna.. alla vet!
Som det ser ut nu finns det ingen annan "mobil" på marknaden jag någonsin skulle kunna byta till utan att lida.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-19 23:31

Den är snygg.

Men har alldeles för många brister för att man ska känna att man har "världens mest avancerade" mobiltelefon. Klarar inte vanliga basic-prylar som synca med BT, skicka/ta emot kontakter via SMS eller BT. Den laggar, ofta och länge. MobileMe är WAY sämre än en SonyEricsson P1 + MS Exchange, som alla andra kollegor använder.

Den är inte färdig helt enkelt. Jag avstod från att köpa den första versionen från gråimportörer, eftersom jag tänkte såhär "early adopters tar smällen, jag köper när den är färdig och kommer till Sverige..." Tji fick man. Luren blir nog inte tillräckligt funktionsduglig förrän om ett halvår. Eller nåt. Trisst att skriva något sånt här negativt, jag brukar vara en mycket positiv person - men handen på hjärtat: jo - jättekul pryl, men den funkar ju inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-19 23:41
Ursprungligen av jiba:

Den är snygg.

Men har alldeles för många brister för att man ska känna att man har "världens mest avancerade" mobiltelefon. Klarar inte vanliga basic-prylar som synca med BT, skicka/ta emot kontakter via SMS eller BT. Den laggar, ofta och länge. MobileMe är WAY sämre än en SonyEricsson P1 + MS Exchange, som alla andra kollegor använder.

Den är inte färdig helt enkelt. Jag avstod från att köpa den första versionen från gråimportörer, eftersom jag tänkte såhär "early adopters tar smällen, jag köper när den är färdig och kommer till Sverige..." Tji fick man. Luren blir nog inte tillräckligt funktionsduglig förrän om ett halvår. Eller nåt. Trisst att skriva något sånt här negativt, jag brukar vara en mycket positiv person - men handen på hjärtat: jo - jättekul pryl, men den funkar ju inte.

Funkar gör den ju
Här du testat/jämfört iPhone/Exchange mot SE/Exchange?

Supernöjd med min 2G, stängde alltid av 3G på mina tidigare SE för att spara batteri. Så jag ser ingen fördel i nya 3G för mig.

Mail med IMAP är klockrent likaså MobileMe som synkar allt annat är perfekt, en vän som är P1 användare är så avundsjuk då han som säljare glömmer docka telefonen med arbetsdatorn och missar på så sätt vissa möten....där det på min poppar upp hela tiden när andra lägger in möten.

Nej uttrycket ju mera du använder den desta mera älskar du den, för mig innebar det även MAcBook Air och en iMac hemma, PC åkte ut så bra är telefonen!

jättenöjd med iphone 3g

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 10:48

Jag tycker att det är förjävligt att världens bästa telefon som vi alla älskar är så dålig.
Vad som är bra med den är mycket och det har ni andra redan skrivit om.
Vad som är värdelöst med den är:

1. avsaknaden av copy & paste, (hur fan tänkte dom?)

2. Kameran är den sämsta som setat i en mobiltelefon på tio år. med den kameran kunde vi lika gärna va utan. Varför kunde inte apple sätta in en kamera som går att använda och bygga ett video-kamera program?

3. Sms delen är liter för enkel, jag skulle gärna vilja kunna ändra i ett gammalt sms och sedan skicka det igen, så man kan göra fejk-sms-biljetter till tunnebanan.

4. Färdbeskrivning utgår från att man kör bil, men om man går eller cycklar finns det alltid snabbare/bättre vägar. Det borde gå att välja om man går eller kör. Folk som kör bil har väl inte iPhone heller, dom har snarare en såndar tjock med hundra knappar och Windows i, (folk som kör bil borde för övrigt skjutas)

Annars är det världens bästa! Inte bara världens bästa telefon, världens bästa pryl alla kategorier.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-22 15:00
Ursprungligen av Fexxe:

...(folk som kör bil borde för övrigt skjutas)

Moget, vad skall vi få göra med dig då? Kanske lite medeltida lekar

Edit: För övrigt tycker jag att kameran är riktigt bra för att vara en 2 mpx mobilkamera. Vill jag ta bättre bilder använder jag en Canon 20D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 17:08
Ursprungligen av Fexxe:

Jag tycker att det är förjävligt att världens bästa telefon som vi alla älskar är så dålig.
Vad som är bra med den är mycket och det har ni andra redan skrivit om.
Vad som är värdelöst med den är:

1. avsaknaden av copy & paste, (hur fan tänkte dom?)

2. Kameran är den sämsta som setat i en mobiltelefon på tio år. med den kameran kunde vi lika gärna va utan. Varför kunde inte apple sätta in en kamera som går att använda och bygga ett video-kamera program?

3. Sms delen är liter för enkel, jag skulle gärna vilja kunna ändra i ett gammalt sms och sedan skicka det igen, så man kan göra fejk-sms-biljetter till tunnebanan.

4. Färdbeskrivning utgår från att man kör bil, men om man går eller cycklar finns det alltid snabbare/bättre vägar. Det borde gå att välja om man går eller kör. Folk som kör bil har väl inte iPhone heller, dom har snarare en såndar tjock med hundra knappar och Windows i, (folk som kör bil borde för övrigt skjutas)

Annars är det världens bästa! Inte bara världens bästa telefon, världens bästa pryl alla kategorier.

Antar att du bor i Stockholms innerstad eller närförort, och aldrig behövt en bil.
Ganska plumpt och konstiga kommentarer

Nej

Nej!

Det går inte att maila med min iPhone varken genom Telia, Me, G-mail, HomeRun eller WiFi, och Telia bara "gömmer sig"!

Ursprungligen av Saffran:

Nej!

Det går inte att maila med min iPhone varken genom Telia, Me, G-mail, HomeRun eller WiFi, och Telia bara "gömmer sig"!

Och du vet att alla inställningar är de exakt korrekta?

Ursprungligen av theplague:

Och du vet att alla inställningar är de exakt korrekta?

Förmodligen, eftersom Teliabutikens "iPhone-expert" och "Telia-supports expert" inte lyckade fixa så att jag kan skicka mail, inte ens via mitt nn.telia.com-konto trots att de ansträngde sig och försökte ca 30 minuter vardera.

Vad skall jag göra med skiten???
Hur reklamerar man produkten? Jag har inte ens fått ett ärendenummer och de ringer inte tillbaka.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-22 20:49
Ursprungligen av Saffran:

Förmodligen, eftersom Teliabutikens "iPhone-expert" och "Telia-supports expert" inte lyckade fixa så att jag kan skicka mail, inte ens via mitt nn.telia.com-konto trots att de ansträngde sig och försökte ca 30 minuter vardera.

Vad skall jag göra med skiten???
Hur reklamerar man produkten? Jag har inte ens fått ett ärendenummer och de ringer inte tillbaka.

Gå till en teliabutik och visa den så tar de in den, jag gjorde det i förra veckan. Fick en ny idag

Hur fungerar iphone med olika dokumentformat.
Kan man läsa PDF-filer som man själv lägger in t.ex.?
Kan man öppna/ändra i Office-dokument?

Gillar min telefon skarpt, har mycket nytta av den till och med när jag jobbar. En bonus är att det finns en iPod i den med

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-08-22 17:08

Otroligt nöjd med min. Har inte upplevt något av de problem som folk gnäller om. Allt fungerar utmärkt; 3G-täckning, GPS, snabbhet, App-store osv osv.

iPhone får verkligen andra mobiltelefoner att framstå som de är från stenåldern. Små skärmar, plottrig fjortis-design, knappar, skämt till webbläsare och fullständigt oanvändbara menysystem. Usch. Då hjälper det inte att proppa dem fulla med diverse tekniska funktioner. Att det ska vara så svårt att förstå...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 20:08

Jag tror vi kan hålla oss lugna i sinom tid kommer nog en uppdatering som innehåller både MMS Copy & Paste och andra funktioner som vi saknar. Är helt klart den bästa telefon jag haft och jag har haft mååånga.

Älskar den, men sedan 2.0.2 upplever jag att den hänger sig oftare än förrut.

Min är en dröm och den är vad jag hade förväntat mig...med rätta apps som jag köpt så har den rationaliserat mitt liv/jobb så att jag kan ägna mig åt väsentligheter mera (sova, läsa, dagdrömma, filosofera och leka med lilltösen). Det är givetvis omöjligt att gå tillbaka till en vanlig "smartphone" efter detta.
MEN - jag är inte nöjd med 3G-prestandan. Nästa vecka går jag in i Telia-butiken och begär en ny - inget skickande på service för att konstantera vad jag redan vet. Tjafsar dom om service-skiten så hotar jag med att reklamera hela dealen - abbo och hårdvara - säga upp allt bums. Om detta inte biter så gör jag det och lånar en 2G som en polare har. Så avvaktar jag en tid och knallar sedan in och skaffar en ny iPhone 3G med samma abbo som jag hade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 01:06

Oftast är det på det/de bästa man ska klaga på. Defekterna blir så uppenbara på en så otroligt bra telefon. Jag är skitnöjd och skulle under inga omständigheter byta till en annan tillverkare.. Så tillvida inte nokias nästa mobil har en inbyggd espressomaskin..

Bevaka tråden