Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

media från MBP -> PS3 trådlöst utan router?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 00:12

Som rubriken säger, finns det något sett att med hjälp av UPNP sharing (använder MediaLink) dela media till PS3an trådlöst utan att blanda in en router (har inte tillgång till en).
Har försökt att skapa ett nätverk via AirPort på min MBP men PS3an hittar det endast om jag samtidigt delar ut mitt 3G modem. Och fastän den hittar det då, kan den ändå inte ansluta till det. Verkar aldrig få tag på en IP-adress.

Min ide är att helt enkelt skapa ett nätverk via AirPort, låta PS3an ansluta till det och sedan starta en UPNP server som delar ut mina bilder/filmer/musik.. men detta verkar som sagt inte funka..

Några ideer?

Ingen vidare hjälp det här men;

Själv har haft stora problem med kombinationen MediaLink och PS3, och enligt alla dessa forum jag bläddrat igenom så verkar jag inte vara ensam. Får det aldrig att rulla som det ska även med trådlös router.

Däremot om routern är kopplad med kabel till PS3an så verkar det fungera.

Ingen vidare hjälp det här heller,

Men jag vet att det fungerar, en kompis till mig lade upp det så min MBP "lånade" ut internet till PS3,

Om jag inte minns fel så hittade han en guide för hur man gjorde det till wii, och gjorde på samma sätt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-27 09:14

Gå in i Systeminställningar --> Delning och klicka på Internetdelning. Välj Dela anslutning via 3G till datorer som använder Airport. Starta. Då skall det funka.

1
Bevaka tråden