Jag har tanke på att göra en hemsida där man enkelt kan läsa eller ladda hem, skriva ut PDF. Allting ska vara på svenska och det ska relatera data. Jag har också tankar och idéer om ett forum, kanske det hela slutar i ett community.
Webbsidan ska ha ett modernt användargränssnitt, mycket "vintage" över det hela har jag tänkt mig. Men också en funktionell och enkel sida utan en massa kludder.
Hursomhelst, försöker tänka ut vad jag ska ha med och hur jag ska gå till väga. Jag vill gärna ta upp grafik, musik och webbdesign. Jag vill få upp det kreativa och jag vill att hemsidan ska leda till inspiration för andra som håller på med konst, musik eller de som designar en egen hemsida.
Ska detta vara ett forum, comunity så att man får bättre kontakt? Eller är det någon som skulle föredra en chatt? Jag tänker mig gärna ett forum, men också en plats för artiklar om "mode" och liknande. Gärna artiklar om vad som händer på datafronten också för jag skulle gärna vilja få med det i hemsidan. Lite om datorteknik och ett forum som personer från alla platformar kan känna sig välkomna.
Kom gärna med lite förslag, idéer och liknande. Inom en snar framtid ska jag lägga upp lite bilder så ni får en idé om hur webbsidan kan komma att se ut.
Tack på förhand!