Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tappad i Toaletten

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja må säga det att jag lyckades med konststycket.
plums så ramlar den ner. reflexmässigt så drar man ner handen och tar upp den, telefonen kanske ligger 2-3 sekunder under vatten. i ren panik så blir de ju till att stänga av telefonen.
försöker få ur den mindre mängd vatten som trängt in i den. försöker även få i lite industrisprit i hopp om att den ska tränga undan den mesta fukten.
Startar den efter några timmar. den fungerar felfritt. förutom Home-knappen som inte vill fungera.
jaja... sorligt tänker jag, blir till att försöka få ut något på hemförsäkringen.
Efrter några timmar igen så fungerar den dock precis som vanligt. och detta hände ändå igår, är de riktig tur efter det man råkat ut efter?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 16:13

Skitbra!

Yes!!

Du anar inte hur många gånger jag tvångsmässigt tänkt "hur sjukt vore det inte om jag tappade telefonen i toan". Samma sak med att tappa hemnyckeln i springan mellan hissen och våningen...

Ursprungligen av Björnström:

Du anar inte hur många gånger jag tvångsmässigt tänkt "hur sjukt vore det inte om jag tappade telefonen i toan". Samma sak med att tappa hemnyckeln i springan mellan hissen och våningen...

Jag jobbar på hotell och har ett "passerkort" som jag använder för att komma in... överallt! Utan det kommer jag inte längre än receptionen och personaldasset.

En av mina kollegor från restaurangen lyckades en härlig kväll att tappa mitt "Passerkort" i springan i hissen.

Sjukt lyckat.

• Medlem
  • 2008-08-20 16:30

Påverkade det den pissiga 3G-täckningen i någon riktning?

Du klarade alltså tresekundersregeln?
Du fick ju upp den inom tre sekunder, då är det precis som det aldrig hänt.

Eller gäller det bara mat man tappar på golvet?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-20 19:18
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Du klarade alltså tresekundersregeln?
Du fick ju upp den inom tre sekunder, då är det precis som det aldrig hänt.

Eller gäller det bara mat man tappar på golvet?

Haha, så sant!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-20 17:17

Offtopic...

Vad hade du gjort på toaletten innan du tappade telefonen?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-20 17:52
Ursprungligen av Kajan:

Offtopic...

Eh? Varför?

Ursprungligen av Kajan:

Offtopic...

Jag har svårt att bestämma mig för vilket alternativ som vore värsta som svar på den frågan.
Skulle vara kombinationen då kanske.

Tur i oturen så var det bara vatten i toaletten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 01:33
Ursprungligen av granstrom:

Ja må säga det att jag lyckades med konststycket.
plums så ramlar den ner. reflexmässigt så drar man ner handen och tar upp den, telefonen kanske ligger 2-3 sekunder under vatten

- "Been there…seen that…"

Dock med min gamla Mobira Cityman 5000 med extrabatteri…

- Torkel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 10:01

Jag skulle nog ha väntat mer än några timmar med att starta den. Jag skulle ha laggt den varmt och tort över natten, typ på en handduk på ett element. Men vilken tur att det gick bra. Jag köpte en MacBook förra veckan skitbilligt av en kille som hade vält en flaska rödvin över den. jag skruvade upp den och diskade bort allt intorkat vin med vatten och en tandborste, sen fick den torka ordentligt. Nu går datorn som den ska igen.

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-21 10:17

Du skulle klart låtit den torka minst ett dygn! Gårn lagt den i en påse med ris alternativt baka den på lägsta värmen i ugnen. HAr du kollat vattensensorn i hörlursuttaget?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 12:16

Vattensensorn i hörlursuttaget? Berätta mer om den, jag ser en vit plastbit i botten på hörlursuttaget men hur funkar den?

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-21 12:20

Den vita ytan längst ner i hörlursuttaget är vattensensorn, blir den utsatt för tillräckligt med vatten/fukt bytar den färg till röd/rosa och lämnar man in telefonen för rep är det första saken som kontrolleras är vattensensorn "aktiverad" klassas det som fuktskada och garantin gäller inte. SKa tydligen finnas en bakom micen eller högtalaren med.

Så va försiktig om du pratar i regn så det inte kommer rakt ner i hörlursjacket, rekommenderas att hålla ett finger över isf.....

Ursprungligen av Pascoe:

Den vita ytan längst ner i hörlursuttaget är vattensensorn, blir den utsatt för tillräckligt med vatten/fukt bytar den färg till röd/rosa och lämnar man in telefonen för rep är det första saken som kontrolleras är vattensensorn "aktiverad" klassas det som fuktskada och garantin gäller inte. SKa tydligen finnas en bakom micen eller högtalaren med.

Så va försiktig om du pratar i regn så det inte kommer rakt ner i hörlursjacket, rekommenderas att hålla ett finger över isf.....

Så låt oss säga att man gått ute och pratat i sin telefon, och sedan råkat få in vatten just där, och att den sedan gått sönder, då är det väldigt dålig kvalité på telefonen, detta har troligen hänt min kompis som är väldigt besviken

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-22 11:08

Den går kanske inte sönder pga att man får vatten just där men får man det aktiveras ju vattensensorn och garantin ryker. Sen om det är skärmen batteriet eller vad som nu går sönder spelar nog ngen roll eftersom det då räknas som vattenskada.

Vet inte exakt hur känslig sensorn är, hällde sj ett glas vatten över min och det kom vatten i hörlursuttaget som jag blåste ut och min sensor ändra inte färg.

Påminner om en diskussion i det alltid lika ontopic 99musik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 00:30

Om man nu har tappat telefonen i toan eller annat blött, kanske t.o.m saltblött så den dör på riktigt för alltid. Vad händer då? Garantin gäller inte, du kan inte köpa en ny heller ju? Det vill ju inte telia gå med på väl? Och sitt fina i abb. får man fortsätta att betala på.

Då kanske den egentligen blev stulen om man tänker efter.

Ursprungligen av Zoega:

Om man nu har tappat telefonen i toan eller annat blött, kanske t.o.m saltblött så den dör på riktigt för alltid. Vad händer då? Garantin gäller inte, du kan inte köpa en ny heller ju? Det vill ju inte telia gå med på väl? Och sitt fina i abb. får man fortsätta att betala på.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-23 01:01

Självklart skulle Telia gärna sälja dig en ny, om olyckan vore framme

Ursprungligen av Telia:

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 00:43

Det hjälper väl inte heller? Om du har någon försäkring kan du väl kanske få ut pengar, men hur skaffar du en ny telefon?

1
Bevaka tråden