Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seinfeld hjälper Microsoft

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Seinfeld hjälper Microsoft

Detta värmer mitt hjärta. Att det går bättre å bättre för Apple menar jag. Jag tycker Microsoft satsar helt fel här, 2 miljader på reklamkampanj? Lägg pengarna till de fattiga barnen som du brukar Gates. Lr så kan du lägga mer pengar på windows 7, säkerligen är det bättre än att tävla med apple via reklam, man glömmer ju inte Apple bara för att microsoft startar en enorm kampanj.

Synd att Seinfeld jobbar för pyttemjuk, tycker han passar mycket bättre in i Apples stil!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 18:48
Ursprungligen av Marcus_R:

Synd att Seinfeld jobbar för pyttemjuk, tycker han passar mycket bättre in i Apples stil!

Eller Kramer;)

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 18:53

Han hade ju alltid en Mac stående på sitt skrivbord i tv-serien.

Edit: Tycker Gates är lite falsk då han ger bort sina miljoner på välgörenhet och slår sig för bröstet. Han har ju snott dom från PC användarna med ett så högt pris på sin mjukvara att han fått alla dessa miljarder. Bättre då att han vältrar sig i dom och har roligt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Han hade ju alltid en Mac stående på sitt skrivbord i tv-serien.

Ja detta känns lite som ett backstab faktiskt. Jag älskar Seinfeld, så även om MS kanske är ute 10 år för sent som acke säger, så är det fortfarande en skitkul snubbe som INTE ska vara på den sidan

Men samtidigt, han får 10 miljoner dollar. Jag hade också gjort det då

Angående Kramer (Michael Richards) kan jag inte se många företag satsa pengar på honom sedan hans utbrott (som filmades) på en stå-upp-klubb förra eller förr-förra året.

YouTube - Kramer, aka Michael Richards, goes on a racist rant

Han bad senare om ursäkt via direktlänk hos Letterman när Jerry Seinfeld var där.

YouTube - Michael Richards ("Kramer") Apologizes

Annars har ni rätt i att Kramer skulle ha kunnat göra det. Hade varit kul

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 19:17

Shit man vad han spårar!!!

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-21 19:39
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker Gates är lite falsk då han ger bort sina miljoner på välgörenhet och slår sig för bröstet. Han har ju snott dom från PC användarna med ett så högt pris på sin mjukvara att han fått alla dessa miljarder. Bättre då att han vältrar sig i dom och har roligt.

Verkligen, hur vågar han vara en duktig affärsman, och sen ge bort pengarna till välgörenhet! Hemsk, hemsk människa.

Eller vänta lite, det där var bland det dummaste jag har läst. Tyck illa om Gates om du vill, men att klaga på det är ganska onödigt.

Ursprungligen av sensy:

Verkligen, hur vågar han vara en duktig affärsman, och sen ge bort pengarna till välgörenhet! Hemsk, hemsk människa.

Eller vänta lite, det där var bland det dummaste jag har läst. Tyck illa om Gates om du vill, men att klaga på det är ganska onödigt.

Han och Microsoft har ju fällts i domstol flera gånger om för olagliga affärsmetoder. Dessutom är välgörenhet avdragsgillt i USA. Visst är det toppen med folk som skänker bort prylar men karln har ju en lång väg kvar innan hans karma är återställd.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-22 10:52
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Han och Microsoft har ju fällts i domstol flera gånger om för olagliga affärsmetoder. Dessutom är välgörenhet avdragsgillt i USA. Visst är det toppen med folk som skänker bort prylar men karln har ju en lång väg kvar innan hans karma är återställd.

Valda delar av ledningen i Apple var involverad i en skandal där dokument fått ändrat datum (bakåt) för att vilseleda aktieägarna och dölja optionstutdelningar till folk i ledningen - inklusive Steve Jobs.

Ursprungligen av Northwiz:

Valda delar av ledningen i Apple var involverad i en skandal där dokument fått ändrat datum (bakåt) för att vilseleda aktieägarna och dölja optionstutdelningar till folk i ledningen - inklusive Steve Jobs.

Och vad vill du säga med det? Det har ju absolut ingenting att göra med antitrust-rättegångar.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-22 15:22

Sista säsongen av Seinfeld har knappt varit ute på marknaden ett år och serien går fortfarande varje kväll på tv måndag - torsdag. Seinfeld kommer aldrig bli inaktuell, han hade ju även rösten i den relativt nya filmen Bee Movie.

Genidrag MS.

Ursprungligen av Moffat:

Sista säsongen av Seinfeld har knappt varit ute på marknaden ett år och serien går fortfarande varje kväll på tv måndag - torsdag. Seinfeld kommer aldrig bli inaktuell, han hade ju även rösten i den relativt nya filmen Bee Movie.

Genidrag MS.

Jag tror snarare att detta kommer slå tillbaka mot MS för att
1. MS erkänner att de är rädda för Apple
2. Apples reklam har gett mycket bättre effekt än MS tidigare vilket har gnagt MS ledning.
3. Slutligen för att alla vet att Seinfeld ändå använder Mac privat och bara ställt upp för pengarna och för att han måste som Dreamworks-"anställd". Dreamworks har mycket nära band till MS ...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-22 18:48

Och vad vill du säga med det? Det har ju absolut ingenting att göra med antitrust-rättegångar.

Samtidigt som antritrust-rättegångar knappast har något att göra med att Seinfeld ska vara med i en Microsoft-reklam.

Så länge de inte försöker verka "gangsta" för att de har varit kriminella, vilket dock hade varit jävligt kul att se.

Ursprungligen av sensy:

Samtidigt som antritrust-rättegångar knappast har något att göra med att Seinfeld ska vara med i en Microsoft-reklam.

Jag syftade inte på Seinfeld. Jag menar bara att Gates inte är särskilt beundransvärd bortsett från att han har roffat åt sig hysteriskt mycket pengar (om man nu tycker att sånt är häftigt).

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-27 10:30

Jag syftade inte på Seinfeld. Jag menar bara att Gates inte är särskilt beundransvärd bortsett från att han har roffat åt sig hysteriskt mycket pengar (om man nu tycker att sånt är häftigt).

.. och bortsett från att han och hans fru nu skänker miljarder till olika projekt.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-25 10:23

Med det vill jag säga att Apple har sina egna lik i garderoben.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 19:01

Seinfeld...idag 2008? Microsoft ligger som vanligt 10 år efter.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 14:00
Ursprungligen av acke:

Seinfeld...idag 2008? Microsoft ligger som vanligt 10 år efter.

Tydligen ett medvetet övervägande enligt artikeln i Wall Street Journal:

Citat:

People familiar with the Microsoft campaign say that the company was aware of trying too hard to pander to youth, so didn't want a celebrity that was too hip, or a possible flash-in-the-pan.

Ser fram emot nästa steg i reklam-kriget. Mac vs PC är uttjatad. Dags för nåt nytt Apple

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 19:41

Vem klagar? Jag vädrade en åsikt.

Typiskt MS att hyra in en snubbe som peakade för 10 år sedan - och sedan varit osynlig eller gjort floppar. Dagens unga vet inte vem gubben är. Dom vill tydligen cementera sin ocoola image.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 20:03

Tror ni han (Seinfeld) kommer att spela en "hip" PC och Gates en "tråkig" Mac?

Hmm.. De kanske gör någon sådan fuling och menar att Seinfeld som var poppis för 10 år sedan är en Mac och att Gates är en PC och världens rikaste snubbe?

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-21 20:20

Suck, min gamla idol Seinfeld. Vad gör han hos Gates & Co. ?

Han hämtar in storkovan...ty han har bara en miljard sedan tidigare och det räcker ju inte långt.

Ursprungligen av Zofo:

Suck, min gamla idol Seinfeld. Vad gör han hos Gates & Co. ?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-21 20:47

Jag tycker att då ska apple börja visa thinkdiffrent reklamerna igen - i synnerhet

YouTube - apple Think different seinfeld ad

Förmodligen blir det en FUD-kampanj vars underliggande budskap är att Macar inte fungerar ihop med andra datorer. Vill man ha en "öppen" dator som låter folk samarbeta väljer man Windows. "Windows, not walls."

Frågan är varför man vill ha med Gates i en reklamfilm. Han ser ut och pratar som Kermit. Den enda lyckade reklamen han och Ballmer har gjort var när de höll käften och körde en Volkswagen (Da da daa). Båda har fruktansvärda röster.

Precis som Redglitter säger så är välgörenhet avdragsgillt i USA, alltså, skänker man till Välgörande ändamål via t ex en egen stiftelse så behöver man inte betala skatt....
Många missar detta när de säger att i USa minsann där har företagsledare ett Hjärta minsann.

Sedan gör Bill&Melinda Gates nytta i Afrika faktiskt, det skall de ha respekt för.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 17:58

Seinfeld var ju den minst roliga i serien. Är en usel skådespelare och som sagt, peakade 10 år sedan. Därmed inte sagt att Seinfeld är roligt. En av de bästa serierna som gjorts men det betyder inte att det funkar i en reklam. Känns väldigt mycket MS, fläska på som fan, bomber och granater, med något som är hopplöst "ute". Fast vi får väl se när vi sett reklamen...

1. Seinfeld är inte anställd av någon och han måste inte göra någonting alls om han inte vill (jezez).
2. Seinfeld är givetvis ett komiskt geni - han skrev serien. Att han agerar uselt är en annan sak.
3. Alla gamla serier går fortfarande någonstans i någon obskyr kanal. Recyklingen är oändlig och säger föga om popularitet - man fyller ut sändningstid.
4. Att hyra in Seinfeld är att fokusera på 40-plussare - inte de nya generationerna. Det är en gubbsatsning. Det förstår alla som har åtminstone en grundläggande samhälls/kultur/media-bildning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 20:49
Ursprungligen av Zimmerman:

4. Att hyra in Seinfeld är att fokusera på 40-plussare - inte de nya generationerna. Det är en gubbsatsning. Det förstår alla som har åtminstone en grundläggande samhälls/kultur/media-bildning.

Ok, har grundläggande medie-bildning men undrar fortfarande varför man satsa på gubbar? De om några använder väl redan Windows och skiter väl i om de är coola eller inte? Upplys mig!

Bevaka tråden