Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhones uppdateringar, en bluff?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag börjar undra om inte alla dessa uppdateringar som Apple lanserar är en bluff. Jag och många personer jag känner som uppdaterat till 2.0.2 har inte fått felen fixade, som 2.0.2 antyder att den skall göra.

Är detta en bluff från apple för att få folk att inte kunna låsa upp sina iPhones? Jag kanske har fel eller bara otur när jag uppdaterar, men man börjar ju undra när telefonen beteér sig likadant som innan med 2.0.

Vad tror ni?

/Johnie

Intressant tanke
Min beter sig ungefär som alltid med seg kontaktlista, program som kraschar, telefonen startar om osv.
Nu har jag dessutom en weird bugg där telefonen inte vaknar av home- eller sleepknappen. Det är inget fel på hårdvaran tror jag för jag kan fortfarande hålla inne de två knapparna för att starta om iLuren. Har bara hänt två gånger men det började efter 2.0.2... Så de kanske lagt in den featuren iaf

Men jag vet inte, verkar lite väl illa att de skulle släppa fakeuppdateringar. Kanske innehåller småfixar eller så bara för att delvis fixa småfel, men kanske som du säger för att det ska "se bra ut". Vågar inte spekulera
Hoppas på en rejäl uppdatering snart iaf.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 22:39

Jag har inte sett vilka problem 2.0.2 skulle fixa. Vilka tänker du på? Själv har jag inte haft några uppdateringsproblem med min iPhone 3G. Tror inte Apple focuserar på upplåsta telefoner nu när det skrivs en massa negativt om telefonen i press och forum, då är nog problemen prio ett, även om vi tycker att det tar tid för dom. Sen vill Apple nog vara helt säkra på att de uppdateringar som kommer inte är några hastverk och ställer till det än mer.

min kontaktlista blev betydligt snabbare med 2.0.2 och jag tror att växlingen mellan artister och coverflow har ändrats. annars har jag inte märkt något annat. så jag tvivlar på att det är bluff. Kanske inte världens största ändring, men det är för det bättre i vilket fall...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 01:08

Min lur känns stabilare och kontaktlistan flyter på bättre. Buggen med att luren inte vaknar efter att man trycker på home-knappen hade jag före 2.0.2. Detta har dock inte skett efter uppdateringen..

• Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-22 07:33

Redan vid 2,0,1 blev allt betydligt stabilare så den uppdateringen är inte fejk iaf Däremot "försvinner" sms-ljudet oftare efter uppdateringarna

Månlandningen var också en bluff. Dom spelade in allt i öknen....sama gäng som sköt JFK och Palme.

Zimmerman; apgarv!

Uppdateringarna (efter ett rejält Kafka med att få in dem i luren...) funkar kanon.
Segheten är borta i adresslistan etc. Safari bombar efter 10min istf 5....

Tänk lite nu. OM uppdateringen bara var luft så borde ju alla hackers som lusläser koden dra i det stora röda handtaget inom en kvart. En hel värld skulle apgarva.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-22 12:13
Ursprungligen av Goflorp:

Zimmerman; apgarv!

Uppdateringarna (efter ett rejält Kafka med att få in dem i luren...) funkar kanon.
Segheten är borta i adresslistan etc. Safari bombar efter 10min istf 5....

Tänk lite nu. OM uppdateringen bara var luft så borde ju alla hackers som lusläser koden dra i det stora röda handtaget inom en kvart. En hel värld skulle apgarva.

Det behöver väl inte betyda att det är luft rakt igenom, men dom timar ju releaserna väldans bra då kundstormen är som värst. En hel värld tror att uppdateringen ska råda bot på samtliga problem, varav 3G-täckningen väger tyngst f.n. Eftersom Apple inte detaljspecar vad uppdateringen innehåller för fixar blir ju följden att man läser in en lösning på alla hittills observerade problem....för att sedan bli besviken.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-22 12:42

Bättre att släppa uppdateringar ofta och fixa till så många fel man hinner, än att vänta i 5 år med att släppa första uppdateringen för att då gå ut och säga "Nu är allt garanterat fixat".

Ni som tror att de fejkar uppdateringar... hur dum får man vara? Vad skulle hända när det upptäcks... för det skulle det göra... tror ni? Skulle ett av världens starkaste varumärken riskera att skada sig självt på det sättet. Nej... använd njuren!

1
Bevaka tråden