Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone + 3

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-22 08:39

jag är inte så haj på det här med mobiler och täckning och så men vill ändå ha en iphone. Men tillsammans med mitt 3 abonnemang. Tror ni att det fungerar? Har nåmligen hört att Iphone 3g har dålig 3g täckning och att ett 3 abonnemang då inte fungerar särskilt bra tillsammans med den nya iphonen. Stämmer det?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-22 08:41

Jag har oxå 3 och skulle vilja ha iphone 3G, men som det är nu går den ju bara att köpa genom Telia och med abbonemang, eller....?

• Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-22 08:50

Ja om du inte köper den utomlands. Typ italien. Men jag funderar även på i-SmartSim på www.TheMobileStore.se - Mobil tillbehr till vldigt lga priser!.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-22 09:32
Ursprungligen av epikuren:

Ja om du inte köper den utomlands. Typ italien. Men jag funderar även på i-SmartSim på www.TheMobileStore.se - Mobil tillbehr till vldigt lga priser!.

Hur fungerar ett "SmartSim" ?
Jag har läst om det men inte förstått riktigt, fungerar det fullt ut?

• Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-22 09:53

Ja, jag frågade företaget som sålde detta och de svarade att det by-passar själva operatörslåset så att man, när man har kortet i telefonen kan använda vilker simkort som och detta ska inte påverka mottaginingen eller mobilen i sig. Men är det någon som vet mer får den gärna berätta det!

Jag har iphone 3g med 3, betalar 199 kronor i månaden och surfar up till 10 gig. perfekt.

• Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-22 10:11

Och det är inga problem med täckningen? Har du en importerad?

jag har inte fått mitt gamla nummer porterad till nya 3 kortet, så jag kör fortfarande med mitt kontant kort, men inom 5 dagar ska det nog vara fixat, då kommer jag stoppa in 3 kortet.

Ja, Den är importerad från italien, Så jävla nöjd med den..

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-22 12:36

Var har du köpt den i Italien, har du ngn länk ?

Flytta den här diskussionen där den hör hemma.
Varför ska det vara så jävla svårt attposta och diskutera ämnen i rätt del av forumet?

http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands-new-post.html

• Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-22 13:17

Tanken var ju att denna länk skulle handla om hur det fungarar men 3 och Iphone och alternativ till att köpa en mobil utomlands så jag tycker inte den flytten var riktigt riktig.

Ursprungligen av epikuren:

Tanken var ju att denna länk skulle handla om hur det fungarar men 3 och Iphone och alternativ till att köpa en mobil utomlands så jag tycker inte den flytten var riktigt riktig.

Jaha, så det handlade om att köpa iPhone?: Köpa iPhone - 99.se
Samt hur det fungerar med 3(en operatör)?: Operatörer & abonnemang - 99.se

theplague jag har en sak o säga dig, ( Stäng munnen ) Du klagar på allt o alla. Om du nu stör dig på allt o alla så varför ens posta ?

Sånna som dig behöver en flickvän....

Ursprungligen av Lionhart:

theplague jag har en sak o säga dig, ( Stäng munnen ) Du klagar på allt o alla. Om du nu stör dig på allt o alla så varför ens posta ?

Sånna som dig behöver en flickvän....

För att man tycker det ska finnas nån slags ordning på forumet?
Folk är så jävla slappa. Postar hur som helst var som helst, det stör!
Man blir bara trött på det.

Jag har en sjukt grym flickvän, vad har det med saken att göra. Håll dig till ämnet.

Edit:
Jaså, blev tråden flyttad nu? Konstigt...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 14:30

Lionhart; Hur fungerar 3 tillsammans med din olåsta iPhone? Tappar du täckning ofta eller är det som jag tror att 3 har bättre 3G-master än Telia?

CEk, Det är faktist helt ok täkning, Jag har inte haft några problem.

1
Bevaka tråden