Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker tråd om SR i iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-17 21:40

Jag har bestämt för mig att jag har läst en tråd i vilken en medlem här lade ut en webapp som kunde strömma Sverige Radio. Möjligen var det bara Ekot, men ändå.

Skulle man inte annars kunna göra en sån där mpeg-konvertering av SR-strömmen som i iTunes?

Jag sökte på bara Ekot och hittade då denna - http://www.99.se/program-spel-foer-iphone/229812-webapp-sr-ekot.html?highlight=Ekot

Hade varit guld om han fick ordningen på det där. P3 går inte av för hackor!

/ Jacob

  • Medlem
  • 2008-01-18 00:34

typiskt... Jag sökte bara på sr och radio utan träffar. Konstigt.

Tack!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-17 13:25

återupplivar en gammal tråd... på SR:s internsidor skriver utvecklingsenheten idag att de arbetar på lite olika lösningar för iPhonen men det är svårigheter då telefonen idag inte stöder något av de strömmande format som SR sänder i. Antingen modifierar man de strömmar som finns eller så gör man nya just för iPhone.

De drömmer också om en SR-spelare med väder och där den lokala kanalen väljs beroende på GPS

Ursprungligen av JonesH:

återupplivar en gammal tråd... på SR:s internsidor skriver utvecklingsenheten idag att de arbetar på lite olika lösningar för iPhonen men det är svårigheter då telefonen idag inte stöder något av de strömmande format som SR sänder i. Antingen modifierar man de strömmar som finns eller så gör man nya just för iPhone.

De drömmer också om en SR-spelare med väder och där den lokala kanalen väljs beroende på GPS

iPhone är verkligen den hetaste enheten för utvecklare, alla vill ta del av den. Till och med gamla SR

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 15:14

OT: Skönt, snart kanske vi kan se på svt play i våra mac:ar utan krågel tack vare iPhone också

Ja, det bästa vore ju om man ändrade stömmarna.

Om det nu inte kommer ett program som kan ta emot strömmarna förstås.

Kan nån förklara varför de föredrar att strömma i real-format framför quicktime-format? Är inte Quicktime mycket mer spritt?

Det verkar som om det kom upp en app som hette SR. Såg ju lovande ut, men den finns inte i svenska butiken säger iTunes. Gissar att någon försökte sig på en bluff och tänkte tjäna lite pengar. Eller tror ni SR har nåt på gång?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 21:52

Jag köpte "SR" på den svenska butiken för några dagar sedan. Den funkar kanon! Strömmar deras podcasts. Rekommenderas!

Ok, men inga live-sändningar?

Hittar den dock inte på svenska iTunes Store...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 22:01

Nix, inget live. Men mycket bättre än att synca via iTunes!

Skumt, hittar den inte heller...

Ursprungligen av Baron:

Jag har bestämt för mig att jag har läst en tråd i vilken en medlem här lade ut en webapp som kunde strömma Sverige Radio. Möjligen var det bara Ekot, men ändå.

Skulle man inte annars kunna göra en sån där mpeg-konvertering av SR-strömmen som i iTunes?

Här är nog tråden

Och här är prylen. Använder den varje dag. Kalasbra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 07:29

Hur får du in den i din iPhone?

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2008-08-22 09:00

SR -applikation borttagen från App Store!

Häromdagen råkade jag få syn på denna applikation:

AppStoreFeed - SR

och köpte den. Verkar jättebra. Men tyvärr verkar den borttagen igen från AppStore, går inte att hitta där. Kanske problem med copyright på loggan eller distributionen?

Den enda information jag hittar nu, på info-fliken i iTunes, är att den är gjord av Anton Kiland.

Nån som vet mer?

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2008-08-22 20:58

Nu har jag varit i kontakt med Anton Kiland, som sade så här:

Jag blev kontaktade direkt av SR som hade lite åsikter så jag var tvungen att
dra tillbaka det.

Den kommer komma tillbaka om ca någon månad.

Ha det, och bra att du gillar det!

  • Medlem
  • 2008-08-22 21:53

Fungerar den då?

edit: sorry, det gjorde den visst, i alla fall delvis.

Den fungerar fortfarande bra... Synd att den är borta. Hoppas den kommer tillbaka med liveströmmar också. Eller att SR gör en egen app med liveströmmar...

1
Bevaka tråden