Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raderad Windowspartition tar massa plats

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-08-13 21:02

Jag tog för ett tag sedan bort min TimeMachine-partition från min interna hårddisk (som jag hade skapat enbart för att testa programmet, tänker inte använda det igen förrän jag skaffat en nyare extern).

När jag tog bort partitionen, blev det något konstigt. En bild säger mer än tusen ord som man brukar säga:

Vad jag vill göra är att utöka Macintosh HD så den får allt ledigt utrymme, men hur jag än vrider och drar så fungerar det inte. Och som ni ser så är "volymsystemet" i skala, windows-disken är inte så stor som den ser ut :<

Vad ska jag göra?

Edit: nu har nån moderator varit i farten och ändrat min rubrik. det är en timemachine-partition som raderats och tar plats, inte windows...

Senast redigerat 2008-08-13 21:16

hm...jag har något liknande problem. jag kan inte ens radera min disk. men jag kan partitionera den.

• Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-08-23 10:23

Jag själv löste det genom att helt enkelt ta bort Windows-partitionen också (fick för mig att jag ändå behövde installera om Vista). Då tog Boot Camp tillbaka både Windows-partitionens utrymme och det lediga utrymmet

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 11:27

Fint att det löste sig. När du börjar använda Time Machine så se till att använda det på en extern disk. Inte en som sitter inne i datorn och absolut inte på en partion. Inte alla ägg i en korg.

1
Bevaka tråden