Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer på skrivbordet syns bara i finder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Jag har ett störande problem.
När jag lägger filer på skrivbordet så syns dom inte på skrivbordet men dom syns om jag tittar under skrivbord i finder. Hur kan jag få fram dom så dom syns på själva skrivbordet.

Problemet verkar uppstå då jag släpper filen på skrivbords "ikonen" i finder. Som sagt så ligger den i den mappen men visas inte när jag tittar på skrivbordet. Jag har spaces igång men det är samma skrivbord (trodde först filerna la sig på det "andra" skrivbordet men icke,

Hjälp vore uppskattat

Det löste sig genom att starta om finder. :">

Du kan även logga ut och in igen. Ibland kan man klicka runt, döpa om någon fil, skapa en ny mapp, lägga en fil i den, dra ut den till skrivordet igen och lite sådant. Allt i förhoppning att något av det man gör skall trigga finderuppdatering.

Det hela beror på att Finder inte uppdaterar informationen som den skall, det är ett mycket gammalt känt problem, speciellt för de som håller på med applescript. Det finns faktiskt ett kommando i Finders Applescriptordlista just för att uppdatera innehållet i ett fönster.

1
Bevaka tråden