Jag är kund hos Surftown.
Kan tyvärr bara säga en bra sak om dem och det är priset.
I övrigt är det HEMSKT att ha med deras support att göra. Exempel:
Dag 1 - Jag skickar en mailfråga gällande en faktura som är ganska mycket dyrare än väntat (fakturanummer, kundnummer etc bifogas). Fakturan gäller att jag tackat ja på förfrågan om jag vill förlänga med ytterliggare ett år. Jag har på den frågan svarat "ja, men jag vill gärna ta ert erbjudande om 20gb för 29:-/månaden"
Dag 5 - Jag får svar av Surftowns support som skriver
Jag skickar vidare din fråga till fakturaavdelningen
Dag 7 - Jag får svar av Surftowns support som skriver
Jag behöver ditt fakturanummer, kundnummer och ....(bla bla)
Jag svarar direkt och påpekar även att det står i både mailämne och i själva mailet.
Dag 10 - Jag får svar från Surftown där de förklarar att fakturan stämmer.
Anledningen till att jag får betala mer än vad jag trodde är för att jag är existerande kund - det vill säga att de 29:- + moms/månad som annonseras på websajten gäller inte för mig utan bara för nya kunder. Jag får betala 39:- + moms/månad för att jag är en existerande kund.
Jag ifrågasätter deras prissättning och vill ha ett bättre erbjudande än så eller åtminstone ett lägre alternativ (jag behöver inte 20gb utrymme, men hade väl varit gött).
Dag 12 - Jag får svar om att de kan erbjuda mig 10gb för 29:-+moms/månaden, men det är deras lägsta alternativ. Jag tycker inte om att bli behandlad helt utan empati, som en vante, så jag försökte få dem att förstå hur lurad jag kände mig: Jag får alltså hälften så mycket av vad som annonseras om, men för samma pris?! Jag är ju befintlig kund! Ni ska ta hand om mig, försökte jag förklara.
Dag 15 - "Du kan få 10gb för 29:-+mom/månad eller 20gb för 39:-+moms/månad"
Suck... Jag gav till slut upp. Så jag tackade ja till 10gb.
Nu har de dock stängt ner mitt konto "tills jag betalar fakturan". Det är ytterliggare en härlig historia.
Jag köpte till domänen THIS DOMAIN IS HOSTED BY SURFTOWN 99:- + moms. Jag betalade med mitt Visa-kort, fick kvitto i mailen där det klart och tydligt står att fakturan är betald. Det funkade bra ett tag, men så plötsligt började certifikatet i Mail.app bråka. Någon dag senare fick jag en betalningspåminnelse av Surftown för domänen Dicktales.se. Jag var helt säker på att jag betalat, så jag gick in på "mysurftown" och såg att även där hade jag en påminnelse!
Orkade inte skriva något just då, så jag satte en påminnelse i iCal om att höra av mig till dem dagen efter.
När jag gick in på mysurftown dagen efter såg jag att påminnelsen makulerats. "Goodie! De har insett att de gjorde fel!" tänkte jag.
Inga problem på ett bra tag, men så en dag slutade båda mina epostadresser från surftown att fungera. Kolla mysurftown och nu hade jag igen en påminnelse på fakturan.
Jag mailade supporten från deras webbplats men kom två dagar senare på att anledningen till att jag ej fått svar troligen beror på ATT DE STÄNGT NER MIN MAIL FÖR BÅDA MINA KONTON!!!
Skickade ett nytt mail till dem där jag bad dem att svara till min mobileme-adress, men det har de inte gjort ännu. Det är 6 dagar sedan jag skrev det senaste mailet till dem och i de senaste mailen har jag bifogat fakturan där det står att allt är betalt. Den ligger på DERAS server, inte min, så jag kan inte ha förfalskat den.
De är helt hopplösa.
Ska försöka ringa dem imorgon, men jag jobbar natt och hinner somna innan de svarar imorgon bitti... Nåja, jag hatar i alla fall surftown och deras urusla support.