Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig volym i högtalarna och i högtalaren när man pratar i ett samtal.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 16:13

Har en 2G iPhone som jag kör under tele2.

Har problem med att högtalarna är så otroligt svaga, hör inte när det ringer om man åker i en bil, ännu värre är det när man pratar med någon i telefon. Det är så otroligt låg volym så man undrar om något har gått sönder. Hela min familj har iPhones och ingen av deras har sån låg volym. När deras ringer låter det väldigt högt och när man pratar i telefon är det mycket starkare volym.

Kan det vara något som pajat i min eller?
Fanns det inte en tweak förut som man kunde köra för att öka volymen rent mjukvarumässigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 20:40

Löst det!!

Ta bort den svarta plasten över högtalaren och miken. Bakom den på insidan sitter det två tejpliknande bitar som man plockar bort, sedan är det bara att knäppa fast det igen!

Funkar också att göra hål med nål garanterat! Eftersom högtalaren egentligen sitter 1cm innanför det yttre hålen. Alltså inte i närheten.

Telefonen låter nu PLLLLIIIINGGGGGGGG!!!!!! när det ringer vilket iaf jag uppskattar när man åker bil!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-23 21:59
Ursprungligen av sdimm:

Löst det!!

Ta bort den svarta plasten över högtalaren och miken. Bakom den på insidan sitter det två tejpliknande bitar som man plockar bort, sedan är det bara att knäppa fast det igen!

Funkar också att göra hål med nål garanterat! Eftersom högtalaren egentligen sitter 1cm innanför det yttre hålen. Alltså inte i närheten.

Telefonen låter nu PLLLLIIIINGGGGGGGG!!!!!! när det ringer vilket iaf jag uppskattar när man åker bil!

Om du spelar musik, det blir inte distorderat då? Fast då är det ju bara att sänka volymen....

1
Bevaka tråden