Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 20:12
Ursprungligen av Reisan:

Ok, så du har PRO. Ja, då har du obegränsat lagringsutrymme och kan ladda upp hur stora bilder du önskar. Ja, du får kika mer på det vid tillfälle.

Jo jag har ju de:) Gäller ju o skaffa vänner i rätt kretsar vetu;) Har jag fattat de rätt att man kan ladda ner orginalbilden var man vill om man har PRO. Dvs att jag kan använda brorsans dator o ge honom orginalbilden om jag nu vill de tex.!?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-14 20:27
Ursprungligen av Minto0:

Jo jag har ju de:) Gäller ju o skaffa vänner i rätt kretsar vetu;) Har jag fattat de rätt att man kan ladda ner orginalbilden var man vill om man har PRO. Dvs att jag kan använda brorsans dator o ge honom orginalbilden om jag nu vill de tex.!?

Man kan ladda ner alla storlekar med eller utan restriktioner. Du kan sätta restriktioner på dina foton. Eller ha privata albums som bara du ser och har tillgång till, men som du även kan bjuda in de du önskar genom att skicka en länk (passport).

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-22 14:22
Ursprungligen av Reisan:

Man kan ladda ner alla storlekar med eller utan restriktioner. Du kan sätta restriktioner på dina foton. Eller ha privata albums som bara du ser och har tillgång till, men som du även kan bjuda in de du önskar genom att skicka en länk (passport).

Dock är det väl så att har man inget pro-konto så begränsas storleken på bilderna man lägger upp till 1024 pixlar (har jag för mig). Alltså lägger man upp bilder som är större än det så skalas dom automatiskt ner till 1024.

Jag har för övrigt nydligen nått gränsen på 200 bilder så det blir till att uppgradera till pro nu..

Edit: Kom på nu i efterhand att du säkert pratar om enbart pro-kontot här (?). Då är det rätt och redigt

Flickr: pastamange's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-22 23:36
Ursprungligen av Hallon:

Edit: Kom på nu i efterhand att du säkert pratar om enbart pro-kontot här (?). Då är det rätt och redigt

Flickr: pastamange's Photostream

Ja, precis som du upptäckte, så skrev jag relaterat till ett tidigare inlägg som handlade om PRO-konto.

Bläddrade genom par sidor av ditt fotoalbum. Såg en del kreativa och snygga foton. Kul!

Ursprungligen av Minto0:

Skaffade en Flikr konto för en tid sen. O eftersom kompisen jobbar på Yahoo så fixade han PRO åt mig direkt. Jag skaffade de dock för 2 veckor sen, o sen dess har chefen fått mig o jobba 12 timmars dagar, o helger me, så har inte hunnit kolla in hur allt funkar ännu.
Så tack för tipset. Jag har inte så mkt koll på sidan mer än att de är mkt fina bilder:D

Haha lyxvarning
Själv fick man ett meddelande från flickr för någon dag sen att jag bara hade runt 30 bilder kvar att lägga upp. Nämen, vad kul

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 21:37
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Haha lyxvarning
Själv fick man ett meddelande från flickr för någon dag sen att jag bara hade runt 30 bilder kvar att lägga upp. Nämen, vad kul

Hahah, ja de är lite lyxvarning.. sorry, inte meningen o va så där liksom:P 30 bilder?! Då är de kanske dags för PRO då, kostar ju inte så mkt va. typ 160 spänn med dagens växlingkurs för ett år. kollade nu

Ursprungligen av Minto0:

Hahah, ja de är lite lyxvarning.. sorry, inte meningen o va så där liksom:P 30 bilder?! Då är de kanske dags för PRO då, kostar ju inte så mkt va. typ 160 spänn med dagens växlingkurs för ett år. kollade nu

Hehe jo får väl bli det senare gissar jag.

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Ipod_Lover: den sista är riktigt fin!

Tack!

Ipod_Lover: den sista är riktigt fin!

Reisan och magnur: tackar för feedbacken!

Och jag ska definitivt tillbaka. Jag gillar hur smarta jänkarna är med att ordna bra trails överallt. Jag kan tänka mig 3-4 dagar i Sedona för hiking, och nästan en vecka i Yosemite. Funderar också på att åka tillbaka till Grand Canyon och gå ned i den. Blir väl ett par dagar... Det enda kruxet är ju att det är bökigt att ta sig mellan Sedona / Grand Canyon och Yosemite. Får nog ställa mig in på två resor istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-17 00:41

Okay, okay, ni vinner...

Har uppdaterat med lite foton från Malmöfestivalen.

Flickr: Rei_san's Photostream

Kul bild Reisan:D

Har också uppdaterat lite Flickr: bengterik's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-19 20:20
Ursprungligen av benganj:

Kul bild Reisan:D

Tackar! Ja, jag tog en vända till idag. Blir en sista vända i veckan. Man får passa på när där är så mycket roliga motiv i rörelse under festivalen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-22 13:07

Har inte varit så jätteflitig senaste månaderna, men några nya har det blivit:

Flickr: fire ze missiles' Photostream

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-22 14:04

Här är min flickrsida, har kanske lagt upp lite väl mycket semesterbilder på senaste.
Flickr: Jocke2006's Photostream

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-08-23 11:17

Har precis skapat mitt konto så det finns bara tre bilder än så länge, tagna med min gamla Ixus.
Snart får jag min Canon 450D och då blir det lite nytt.

Flickr: psygnewsis' Photostream

Kul med Lightroom 2

Just lagt upp ett par bilder som jag moddat lite.

Man tager en bild i färg.
Öka kontrasten lite.
Målar på hela bilden med penskeln "Saturation -" (bilden tappar färgen).
Sedan gör man penseln mindre och väljer "+" på Saturation (Färgmättnad).
Målar i ögon osv...

Svartvit bild - med ögon i färg. Grymt kul effekt.
Lekte med att göra plåstret i pannan i färg på lille John...

har i vilket fall sketaroligt! Prova själva vet ja.

kolla på Flickr: Goflorp's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-24 01:21

Då var Malmöfestivalen över. På vägen tillbaka till bilen hitta jag stora fönster och passa på att ta ett självporträtt.

Fler foton på Flickr: Rei_san's Photostream

Senast redigerat 2008-08-24 03:09
Ursprungligen av Reisan:

Då var Malmöfestivalen över. På vägen tillbaka till bilen hitta jag stora fönster och passa på att ta ett självporträtt.

Fler foton på Flickr: Rei_san's Photostream

Faktiskt aldrig tagit en sådan reklefktionsbild, kanske dags att gå ner på stan en sväng.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-24 10:40
Ursprungligen av Goflorp:

Faktiskt aldrig tagit en sådan reklefktionsbild, kanske dags att gå ner på stan en sväng.

Hehe, rätt kul sådär en eller två gånger. Jag fick spegelvända fotot i efterhand. Annars blir man vänsterhänt och kollar i sökaren med vänster öga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 16:45
Ursprungligen av Reisan:

Då var Malmöfestivalen över. På vägen tillbaka till bilen hitta jag stora fönster och passa på att ta ett självporträtt.

Fler foton på Flickr: Rei_san's Photostream

Har du använt dig av pol-filter för att få så bra reflektion?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-02 18:12
Ursprungligen av dala:

Har du använt dig av pol-filter för att få så bra reflektion?

Nej, inget pol-filter användes. Rutan var antagligen rätt så ren.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 21:33
Ursprungligen av Reisan:

Nej, inget pol-filter användes. Rutan var antagligen rätt så ren.

Jo, och det måste också ha varit bäcksvart innanför och väldigt ljus ute.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-02 22:25
Ursprungligen av dala:

Jo, och det måste också ha varit bäcksvart innanför och väldigt ljus ute.

Ja, det var helt mörkt innanför glaset. Dock var jag i skuggan, men det blev bra reflektion ändå.

Fönster? Är du säker på att du inte sprang rakt i in plast då?

Maoahahahahahaa!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-24 18:02
Ursprungligen av Goflorp:

Fönster? Är du säker på att du inte sprang rakt i in plast då?

Maoahahahahahaa!

Hahaha. Skyddsplast på något bygge kanske... Jag föredrar att springa in i sånt än en glasruta. Är både mindre smärtsamt och kostsamt.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-08-24 16:40

Hmm / Har för mig ni kör Lightroom ?!

snubblade på en länk ?
Lightroom tutorials - Camera Dojo

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-27 22:37
Ursprungligen av Trisen:

Hmm / Har för mig ni kör Lightroom ?!

snubblade på en länk ?
Lightroom tutorials - Camera Dojo

Schysst länk! Ska granska hemsidan mer till helgen. Fanns gratis presets att ladda ner utöver standardpresets som finns redan i programmet. Coolt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-31 12:06

Har beam:at upp lite nya foton från helgens skörd.

Flickr: Rei_san's Photostream

Mitt träningsobjekt låg och sola (läs slöa). Jag passa på att testa lite inställningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 12:08
Ursprungligen av Reisan:

Har beam:at upp lite nya foton från helgens skörd.

Flickr: Rei_san's Photostream

Mitt träningsobjektiv låg och sola (läs slöa). Jag passa på att testa lite inställningar.

Träningsobjektiv?
Har katten bajonettfattning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-31 12:13
Ursprungligen av Konrad:

Träningsobjektiv?
Har katten bajonettfattning?

Haha, sorry... Som det kan bli. Har ändrat det nu.

Ursprungligen av Trisen:

Hmm / Har för mig ni kör Lightroom ?!

snubblade på en länk ?
Lightroom tutorials - Camera Dojo

Tackar, hittade direkt lite matnyttigt. Försökt förklara det här för en kompis rätt länge...

Understanding Light Stops

Bevaka tråden