Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få iphone att fungera med deadstrip..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-06 12:16

Tjena gott folk!
Jag har, som en del andra där ute, fått dead strip.. men jag har börjar försöka göra lite speciallösningar atm, bara tills jag fixar någon som kan byta den åt mig.
So far har jag ökat känsligheten i skärmen och fått tillbaka ett touch-"fält"(grönt fält på bilden) dock verkar ett fält vara hårdvarufel(rött på bilden). och jag har lagt in en lite slinga kod i varje inställnings-meny, så att jag kommer åt allt som annars ligger för högt upp.. förmodligen en mycket skum slinga då jag inte kan koda överhuvudtaget (copy+paste).

så jag kommer åt en hel del i nuläget, dock skulle jag vilja ha något program (såsom ifuntastic) som man kan flytta om ikoner med.. vill helst inte betala för denna funktionen då jag ska lämna in telefonen inom en ganska snar framtid. några tips? Hade tänkt lägga massa bokmärken i det röda fältet.

Och sen skulle jag vilja kunna installera bsd subsystem från macen då jag inte kommer åt den i installern. några tips?

Hur har det gått med din dead strip iphone? Har du lyckats laga den?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-25 01:15

Nae, tyvärr.. Min far köpte loss den genom att betala försäkringen på min bil (bra affär;) ) han har tagit kontakt med en del ställen om att byta touchen, men priserna föll inte i smaken, tillslut ville ett av företagen köpa den av honom för att ha den till "experiment" så han fick 1500 för den trasig.

//R

1
Bevaka tråden