Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applikationerna startar ej efter uppdatering till 2.0.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 21:15

Uppdaterade till 2.0.1 här om dagen medföljt att mina
applikationer inte vill vara med längre. Detta genom att dem ett par sekunder
efter start krashar och stängs ner igen.

Hur ska man gå till väga för att fixa detta? Några har jag betalat för som jag gärna inte vill slänga bort för att betala dubbelt för?

Vid uppdateringstillfället fick jag inte heller några operatörsinställningar?

Edit: Sitter på en Iphone 3G med Telia

Ursprungligen av yupyup:

Uppdaterade till 2.0.1 här om dagen medföljt att mina
applikationer inte vill vara med längre. Detta genom att dem ett par sekunder
efter start krashar och stängs ner igen.

Hur ska man gå till väga för att fixa detta? Några har jag betalat för som jag gärna inte vill slänga bort för att betala dubbelt för?

Vid uppdateringstillfället fick jag inte heller några operatörsinställningar?

Edit: Sitter på en Iphone 3G med Telia

Hade samma problem. Tog bort en av dem och laddade ner samma program ifrån App Store (App Store vet om du redan betalat programmet, så tar dom ingen avgift för ny nedladdning). Problemen försvann, även för andra programmen!

Gjorde precis samma sak som föregående skribent, och det fungerade klockers!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 18:48

Tack för hjälpen! Funkade kanon! Ska se om samma sak händer nu när det är dags för 2.0.2

Samma här fast på iPod Touch. Min andra ska jag väl säga. Den första lade av. Jag har laddat ned alla program, bilder o dyl igen på den nya och det fungerade i början men nu vill inte den heller. Allt det andra fungerar; Safari, Mail, YouTube osv. Trodde först att min 8GB var överbelastat men har kollat vid nedladdningen nu och det är massor med utrymme kvar. Kan väl knappast bero på bredbanduppkopplingen eftersom den bara behövs vid själva nedladdningen (som har fungerat). Ska pröva det som föreslås här men funkar inte det så ska jag lägga den på spårvagnsspåret !:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 06:48

Hade samma problem vid 2.0.2. Lite tråkigt med tanke på att dem spel man har savings på försvinner och man får spela om skiten. Ingen som vet ett sett att slippa detta?

Ursprungligen av yupyup:

Tack för hjälpen! Funkade kanon! Ska se om samma sak händer nu när det är dags för 2.0.2

Vassego! Kul att kunna hjälpa till...

Ursprungligen av yupyup:

Hade samma problem vid 2.0.2. Lite tråkigt med tanke på att dem spel man har savings på försvinner och man får spela om skiten. Ingen som vet ett sett att slippa detta?

Jag själv hade inga problem vid uppdatering till 2.0.2. Men håller med om att det är dumt med sådana fel.

1
Bevaka tråden