- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Ja, en skarp version kan förtjäna en ny tråd, jag upprepar det jag sa i 1.3b-tråden:
Testat och den verkar fungera utmärkt. Meddelandehistoriken är grymt mycket snabbare, hanteringen av kontakter (gruppering osv) är mycket bättre. Trevligt trevligt!
Och Facebook-chatten!
Hur menar du att du inte ser?
För muspekaren över en kontakt så ser du det personliga meddelandet (om den kontakten har ett personligt meddelande). Sen kan du ställa in utseendet på kontaktlistan att den under namnet visar meddelandet.
Ditt personliga meddelande ställer du in under status och anpassad.
jag blandar ihop personliga meddelanden och namnet på min status.. för den vill jag ju inte ändra. "Tillgänglig" tex, men lägga ett personligt meddelande till det.
Du kan välja att vara tillgänglig med ett personligt meddelande, under valet tillgänglig i status menyn välj andra valet "Anpassad.." och du får status som tillgänglig med ett personligt meddelande.
Frågar man inget får man inget veta!
Sen tycker jag inte att man ska vara rädd att titta bland programmets inställningar och så, oavsett det gäller på win eller mac.
Om jag väljer "iTunes" (som aldrig visat vilken låt jag lyssnar på för MSN-användare), kommer de då se låten som mitt personliga meddelande?
Varför inte testa, be någon se om låten visas. Personligen använder jag aldrig den funktionen så jag kan ej svara mer än att tipsa om och testa.
När jag ändå är igång måste ja fråga om någon har mitt problem med hängande menyradsikon, och än viktigare om någon vet hur jag kan göra den piggare
Jag har samma problem, den är som en vissen kaktus
Nån annan som fått upp skumma meddelanden när de inleder en konversation...?
Vilket protokoll? Vad kör ni för operativ, kör någon windows och originalklienten?
Rent spontant får jag en känsla att det kan vara att autosvar används av någon klient.
Jag kör Leopard, han jag snackade med kör Windows XP eller Vista med live messenger eller msn messenger. Ingen av oss har autosvar. Om han jag snackar med skulle ha det så skulle han inte skriva det där, det verkar ha influens av Star Wars eller någonting, och han gillar inte Star Wars.
I detta fallet var det han som börjde prata med mig, och då borde det där varit mitt autosvar, och jag har inte autosvar...
Påskägg i Adium kanske?
Det kommer nog en lösning i 1.3.1. I betan har inget hänt än dock...
#10411 (My display picture does not propagate to my contacts) - Adium X - Trac