Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seinfeld hjälper Microsoft

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, jag fattar inte heller denna satsning...men det är ju MS vi snackar om Jag skulle tro att det är den omnipotente psykopaten Ballmer som helt enkelt diggar Seinfelt och vill pola runt med honom...och har några gubbiga nerd-vrickade visioner om vad som är hippt. Företaget HAR faktiskt ingen kultur. Jag säger inte att det behövs - dom är ju störst i världen och skrattar varje dag dom går till banken - men faktum är faktum; dom HAR ingen kultur. Dom ÄR kitch.

Ursprungligen av acke:

Ok, har grundläggande medie-bildning men undrar fortfarande varför man satsa på gubbar? De om några använder väl redan Windows och skiter väl i om de är coola eller inte? Upplys mig!

Ursprungligen av Zimmerman:

1. Seinfeld är inte anställd av någon och han måste inte göra någonting alls om han inte vill (jezez).
2. Seinfeld är givetvis ett komiskt geni - han skrev serien. Att han agerar uselt är en annan sak.
3. Alla gamla serier går fortfarande någonstans i någon obskyr kanal. Recyklingen är oändlig och säger föga om popularitet - man fyller ut sändningstid.
4. Att hyra in Seinfeld är att fokusera på 40-plussare - inte de nya generationerna. Det är en gubbsatsning. Det förstår alla som har åtminstone en grundläggande samhälls/kultur/media-bildning.

1. Jo Seinfeld kan sägas vara "Anställd" av och nära knuten till Dreamworks som gjorde Beemovie med honom.
2.Seinfeld är inte ett komiskt geni, men det är Larry David som verkar vara den som gjorde Seinfeld seriens humor så speciell och som han vidareutvecklat till ännu mer skruvade HBO: Curb Your Enthusiasm
3. Givetvis så säger recyclingen en hel del om populariteten, om Seinfeld inte vore riktigt populärt så skulle den serien givetvis inte visas så ofta.
4. Seinfelds popularitet och igenkänningsfaktor är rätt massiv i åldern 18-6o så att prata om gubbsatsning är helt fel.

Du har rätt - och jag hade helt fel - på punkt 2. I övrigt är du ute och cyklar

Om man tror att Seinfeld är i en position som ens liknar att vara "anställd" hos DreamWorks så har man en förvrängd verklighetsuppfattning och ingen susning om hur Hollywood fungerar med artist/agent/producent. Anställd! Det är ju absurt. Två aktörer - två företag (Seinfeld AB och DreamWorks AB) - skriver kontrakt om ett joint venture-projekt - en produktion. Alternativt: DreamWoks (eller vilken producent som helst) hyr in Seinfelt AB för ett projekt/produktion.
Vad i hela friden har "anställd" med detta att göra? I USA är INGEN känd artist anställd hos någon annan än sig själv i eget bolag. Att alla inte känner till detta är förvånande. Det var 40-50 år sedan Hollywood-bolagen hade anställda stjärnor/skådisar/artister.

Om en serie recyklas på stor kanal på bra sändningstid så är den populär. Allt annat är programutfyllnad med repriser - och billigt för teve-bolagen. Mash är en tungviktare som repriseras då och då på guldplats i tablån - Seinfeld tillhör inte denna a-liga - serien Seinfeld (humor är färskvara...förutom Monthy Pyton och klassiker) är slask i tabåerna. Ingen klassiker alls (jag diggade den när den gick dock).

kanske vet några ungdomar vem gubben är...men han har givetvis inte den positionen att han kan kränga grejer till dessa ungdomar. Dom flesta har ingen susning om vem stofilen är dock. tro mig. Det går undan i mediabranchen. Skrämmande snabbt.

Ursprungligen av Simon Templar:

1. Jo Seinfeld kan sägas vara "Anställd" av och nära knuten till Dreamworks som gjorde Beemovie med honom.
2.Seinfeld är inte ett komiskt geni, men det är Larry David som verkar vara den som gjorde Seinfeld seriens humor så speciell och som han vidareutvecklat till ännu mer skruvade HBO: Curb Your Enthusiasm
3. Givetvis så säger recyclingen en hel del om populariteten, om Seinfeld inte vore riktigt populärt så skulle den serien givetvis inte visas så ofta.
4. Seinfelds popularitet och igenkänningsfaktor är rätt massiv i åldern 18-6o så att prata om gubbsatsning är helt fel.

Ursprungligen av Zimmerman:

Du har rätt - och jag hade helt fel

kanske vet några ungdomar vem gubben är...men han har givetvis inte den positionen att han kan kränga grejer till dessa ungdomar. Dom flesta har ingen susning om vem stofilen är dock. tro mig. Det går undan i mediabranchen. Skrämmande snabbt.

Ursäkta men befinner du dig på samma planet (Jorden) som mig? (

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-22 21:02

Dn här gubben använder inte win.

Jag vet inte varför, men jag tycker att Jerry Seinfeld är ett utmärkt val. Jag kan inte motivera det, men det känns som att Microsoft faktiskt kan göra en bra kampanj frontad av Seinfeld. Återstår att se vad resultatet blir...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-23 00:01

Faktum är att en av mina favorit-komiker, Demetri Martin, har faktiskt gjort en riktigt rolig "viral"-reklam för Vista:
YouTube - Demetri Martin finds Clearification (episod 1 av 7)
YouTube - Demetri Martin Windows Vista (vetefan vad jag ska kalla det här)

Om dom får Seinfeld att göra något som är ens i närheten av lika kul så kommer jag tycka om det. Det känns som att jag måste ursäkta mig att jag tycker det här är kul på det här forumet, men jag vet inte riktigt varför. Det är bara datorer och operativsystem. Dessutom är Demetri riktigt, riktigt rolig.

Seinfeld är kanske världens mest överskattade komiker. Sjukt tråkig. Han kan inte ens hålla sig för skratt när han ska leverera sina repliker utan står där och försöker hålla tillbaka sitt fåniga flin.

Tänk om de landat Eddie Izzard, då hade Apple fått se upp!

Ursprungligen av daniel1210:

Seinfeld är kanske världens mest överskattade komiker. Sjukt tråkig. Han kan inte ens hålla sig för skratt när han ska leverera sina repliker utan står där och försöker hålla tillbaka sitt fåniga flin.

Tänk om de landat Eddie Izzard, då hade Apple fått se upp!

Ja DET hade nog gått hem hos gubbarna.. en homosexuell man i kvinnokläder som drar fräckisskämt....

Jag tycker Eddie är jävligt rolig men att om man skall ha en reklamkampanj så får det nog vara lite blekare....

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-26 20:24
Ursprungligen av Goflorp:

homosexuell man i kvinnokläder

Så har han sagt att han är gay nu? Jag vill minnas väldigt starkt att han hävdar att han inte är bög, utan transa och att homosexualla som klär ut sig i kvinnokläder är drag.

Ursprungligen av sensy:

Så har han sagt att han är gay nu? Jag vill minnas väldigt starkt att han hävdar att han inte är bög, utan transa och att homosexualla som klär ut sig i kvinnokläder är drag.

Kan ju vara mina fördomar då kanske. men jag har för mig att han sagt hos Parssons (gubben i stolen) att han är gay - men jag kan ha fel.

Det har liksom ingen större relevans, jag är gift och han är inte min typ ändå

Majoriteten av amerikaner med Kristna högervärderingar ser i vilket fall inte Eddie Izzard som "sin man" om vi säger så.....

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-26 20:40
Ursprungligen av Goflorp:

Kan ju vara mina fördomar då kanske. men jag har för mig att han sagt hos Parssons (gubben i stolen) att han är gay - men jag kan ha fel.

Det har liksom ingen större relevans, jag är gift och han är inte min typ ändå

Majoriteten av amerikaner med Kristna högervärderingar ser i vilket fall inte Eddie Izzard som "sin man" om vi säger så.....

Jag blev lite osäker när du sa det, vilket kanske säger en del om mina fördomar också. Men jag har helt enkelt inte riktigt följt honom på ett tag, så jag vet inte riktigt.

Och nu kom jag att tänka på Seinfeld och kristna värderingar, men jag tror inte medel-amerikanen riktigt bryr sig om att han knappast är kristen på samma sätt som dom bryr sig om en kille i högklackat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 11:05

Vad tror ni om avlat? Det är väl en behändig utväg om man bär sig dumt åt?

Bevaka tråden