Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone kalender raderad efter active sync aktivering?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick idag äntligen igång active sync kopplingen till arbetets exchange och det funkade oerhört smidigt! Jag var väldigt glad tills jag upptäckte att alla mina egna privata inlägg i min iPhone var borta - endast jobbinlägg var kvar. Jag gissar och hoppas att de ligger där fast jag bara inte vet hur jag ska visa dem. Jag hittar inget hos apple och jag har googlat en hel del..

Någon som vet hur jag får fram dem? Kanske om jag synkar med min dator? Jag känner bara att risken är att den raderar alla inlägg även på min "vanliga" maskin. Jag har ej MobileMe. (Kanske tur det)

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-22 15:10

Nej, du har valt att synka mail, kontakter och kalender från Exchange via ActiveSync. Därför kommer allt lokalt i iPhone att ersättas av informationen från Exchange.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 15:58

precis informationen finns så klart i din dator, men inte iPhonen, men dra in infon i Entourage eller vad du använder - så får du tillbaka allt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-26 19:55

Men, kan man verkligen inte ha flera kalendrar när man har exchange på?? En som man synkar mot sin ical med kabel och en som synkas med exchange?

Inte via iTunes, men för kontakter gäller i varje fall att man kan synka via me.com trådlöst. Detsamma gäller nog även kalendrar!

På Apples hemsida kan man läsa att man varnas för att kontakterna raderas när man kör med active sync och att man inte längre kan synka dom via iTunes.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 19:24

Jag vill ha min jobb-exchange-kalender i telefonen, samtidigt som jag har mina tre egna privata kalendrar synkade från ical. För att få det vill jag inte betala extra för ett me.com..

Kalendern i iPhonen är lite av en besvikelse. Det är synd, för den har mycket potential. Men jag måste nog ändå säga att det ändå är det bästa jag sett vad det gäller kalender i en mobil enhet. Har länge försökt att hitta en lösning som är enkelt och synkad - allt på ett ställe.

Men andra saker som kan bli bättre i kalendern:
- Rotera telefonen och visa en veckovy med 5 eller 7 dagar.
- Ändra färger på kalendrarna, eller i varje fall synka med ical.
- Mejla inbjudan till möten

Ursprungligen av markus:

Jag vill ha min jobb-exchange-kalender i telefonen, samtidigt som jag har mina tre egna privata kalendrar synkade från ical. För att få det vill jag inte betala extra för ett me.com..

Jävla snikapple, säger jag bara. Först en telfon för 3-4000, sen måsta man pröjsa 800 till per år för något så rudementärt som jobb- och privatkalender synkat samtidigt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jävla snikapple, säger jag bara. Först en telfon för 3-4000, sen måsta man pröjsa 800 till per år för något så rudementärt som jobb- och privatkalender synkat samtidigt.

Det blir väl ungefär 630:- iofs med dagens kurs. Själv tycker jag det funkar bra och är ganska billigt om man tittar på vad som ingår. Det är ju mer än me-syncning...

Ursprungligen av Leftrustle:

Verkar som mitt agg löser sig med 3.0, då verkar man kunna ha Exchange-synkade kontakter och kalendrar samtidigt med lokalt synkade kontakter och kalendrar.

http://www.nick.pro/2009/03/18/iphone-30-supports-both-local-and-exchange-calendars-and-contacts/

Angående kontakter med active sync så är det samma visa med andra tillverkares mobiler. Ens kontaktlista ersätts med exchange-kontakterna.

Är ingen kalenderbitare, men det finns nog mkt att putsa både här och där!

Det kostar inte 630. Du betalar inte me.com i dollar utan i Euro i Europa.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Man kan även få betala med SEK.... på äppel.se

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 21:29
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är dollar om man köper MobileMe över eBay från USA.

//Rob

1
Bevaka tråden