Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Classic 80gb vill inte spela upp låtar överhuvudtaget.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min ipod classic 80 gb spelar in upp låtarna överhuvudtaget .
Problemet började för en stund sedan och jag har inte ändrat något, direkt.

Jag kan bläddra runt i menyerna allt visas som vanligt, men när jag
sätter på en låt står det bara på 0sec med "playsymbolen" i hörnet visad.

kan tilläggas att tidigare idag hade jag något liknande problem men då
kunde den inte spela upp vissa låtar och hoppa över till nästa.
Men då trodde jag det bara var fel på just det albumet.

Men nu är det alltså all uppspelning som inte riktigt vill sig.

Jag vet att man kan göra en systemåterställning men det känns ganska
jobbigt iom att jag har så mycket musik på ipoden i nuläget, och det tar
sin tid att föra över igen via min gamla burk.

Är det någon som har haft liknande problem, och/eller vet vad jag kan göra åt detta?

tack på förhand.

Testa att bara starta om den. Det gör du genom att trycka in mittenknappen och meny-knappen i 6 sekunder. Eller va det 8?
Iallfall, då startas den om.
Sen kan du testa att återställa till fabriksinställningar, det ska finnas en knapp i iPodens flik i iTunes när du har den inpluggad till datorn.

En omstartning gjorde susen, tackar ödmjukast för tipset, jag visste inte att en sådan funktion fanns.

Är det nu rekommenderat att göra denna omstartning once in a while ?
Och beror mitt tidigare problem på överansträngning eller hur man ska formulera det?

Ursprungligen av ganesh:

En omstartning gjorde susen, tackar ödmjukast för tipset, jag visste inte att en sådan funktion fanns.

Är det nu rekommenderat att göra denna omstartning once in a while ?
Och beror mitt tidigare problem på överansträngning eller hur man ska formulera det?

Nej egentligen inte.
Men när du får problem är det första åtgärden.

har samma problem på min ipod video 30gb den playar inga låtar alls... Play logon kommer fram hörnet men den står på 0:0 hela tiden... har provat en vanlig "restart" men de funkar inte och har återställt den i itunes men ändå inget resultat.

några tips?

alla idéer uppskattas!

Jag har samma problem, kan det var hårddisken som det är fel på? Är det någon som har lyckats åtgärda detta eller är det bara att skrota skiten?

Har också detta felet :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 21:43

Jag hade samma problem. Till en början var det bara ett fåtal låtar som inte fungerade men sen vart det bara värre och värre. Till slut fick jag kämpa för att få igång ipoden överhuvudtaget. Hursomhelst... Har du en Mac kan du försöka reparera ipodens disk med skivverktyget, det gjorde jag och nu fungerar den precis som förr...

1
Bevaka tråden