Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne till mini

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-26 22:10

Jag vet att ämnet har disskuterats ett flertal gånger tidigare men jag har inte lyckats hitta just denna fråga.
Alla verkar vara överens om att man kan maxa en mini med 3 GB minne. Om jag har förstått saken rätt så finns det två platser i minin för minneskort.
Jag har alltid fått veta att man skall uppgradera minnet parvis, dvs 2*1 GB, 2*2 GB osv. Hur gör man då i en mini?
Är det OK att stoppa i 1*1 GB + 1*2 GB eller skall man stoppa i 2*2 GB?

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-27 08:55

Varför inte stoppa i 2x2 gb med en gång. Jag gjorde detta i somras och det funkade alldeles utmärkt på min intel duo core.

• Medlem
  • 2008-08-27 12:09

Kan du tillgodogöra dig 4 gb?
Tänkte annars lägga mellanskillnaden på en vassare hd (som jag i vilket fall som helst kommer att skaffa).
Känns dock onödigt att betala mer än nödvändigt.

• Medlem
  • 2008-08-28 09:01

Verkar inte vara så många som vet hur det förhåller sig med minnesuppgraderingen. Skall den göras parvis eller kan man stoppa i två olika moduler?

mini minne ?

Hej

jag hittade denna länken , då jag inan skulle byta minne i min mini

Apple iMac and Mac mini Performance Memory Testing for Core Duo, Core 2 Duo, and Core 2 Extreme equipped models | OtherWorldComputing.com

hoppas det är lite till hjälp

Murphy

• Medlem
  • 2008-08-28 09:15

Tackar. Det löste frågan. Det får bli 1+2 gb.
Tyvärr stötte jag precis på ett annat problem med minnesmodulerna. Jag har hela tiden trott att det skall vara 240-pins. När jag sedan använde en guide för att hitta rätt minne säger den att det skall vara 200-pins.
Är det någon som vet vad det skall vara?

• Medlem
  • 2008-08-28 10:49

Har luskat runt lite och kommit fram till att det skall vara 200-pin SODIMM DDR2 PC2-5300.

Korrekt. Det ska vara SO-DIMM. 200 kontakter.

mac mini minne

glömde innan här kan du se spec
Apple Mac mini Specs @ EveryMac.com

• Medlem
  • 2008-08-29 09:22

Fantastisk sida. Den skulle man haft tillgång till tidigare. Tackar för tipset.
Kan passa på att tala om att jag beställde en mini från Apple Store i onsdags. Igår på eftermiddagen kom UPS i sin fina bruna uniform med den. Snacka om snabb leverans!!

1
Bevaka tråden