• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 13:48

Kanske är det så att svaren på mina frågor finns i den här tråden, men jag önskar att någon kan reda ut följande med enkla svar:

Jag har följande >
- En Sony KDL-40W4220 (med 3 st. HDMI-portar)
- HD-TV via ComHem (via en Humax-box)
- Surroundljud via en Yamaha YSP-4000
- Playstation 3 + Nintendo Wii

Nu funderar jag på att införskaffa en Mac Mini till denna setup för att kunna surfa, styra iTunes musikbibliotek etc, men det vore onekligen trevligt att även kunna ha Mac Minin som hub för filmer samt att även kunna spela in TV-program. Alltså en variant av PRV-maskin.

Så:

Kan jag spela upp full-HD-film via Mac Minin rent prestandamäsigt? Klarar den bara vissa filmformat, och finns det i så fall nån smidig lösning för att komma runt detta? Har löst fattat att även Apple TV kan hackas för att få playback på icke-apple-sanktionerade videoformat, men ATV saknar ju datormöjligheterna.

Kan jag använda Mac Minin för att spela in TV-program jag ser på via HD-boxen? Vad krävs i så fall för hård- och mjukvara? Elgatonånting?

Det verkar hända så mkt på marknaden hela tiden, så det vore schysst om man kunde få lite ja/nej-svar och kanske t om ett förslag på hur just du skulle göra om du var jag. Tack!